Åtta timmars promenad hem när hästen vägrade transporten – "Då höll jag på att bryta ihop"

Ardennerhästen Zappa var en stjärna när han bar fram årets lucia på Trolldals julshow. Efteråt vägrade han att kliva på transporten till Sköldinge. Istället blev det en åtta timmars promenad hem.
 
En sling om halsen på kusen, den andra änden på dragkroken, och sen 2;ans växel i promenadtakt hem.
 
När jag tog BE körkort blev jag tillsagd att köra mer lite mer aggressivt :crazy:
för lasten är ju säkrad och visst det var den ju just då men jag körde tydligen ändå för försiktigt
Det är ju viss skillnad tycker jag att köra med "död" förankrad tung last och levande tung last
Va?! När jag tog BE blev jag tillsagd att köra som om jag hade en häst i släpet. Antagligen för att lära mig att ekipaget beter sig annorlunda och har längre bromssträcka när det är tungt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ibland får man den starten på morgonen som man får och så får man jobba sig upp från det resten av dagen. Idag var det så. Vaknade upp...
Svar
0
· Visningar
209
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 458
E
Träning Idag var bestämt att vi skulle ta en sväng till ett ridhus som ligger nära här hemma. Så vi ordnade transport och tid i ridhuset. Min...
Svar
18
· Visningar
1 589
Senast: Ella_99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp