Attraktion

Det känns som att du försöker antyda någonting om mig...
Men det kanske bara är en känsla jag har ? :).

Jag tror, observera tror, att du aldrig kommer fatta för att det för dig är yta och utseende som gäller. Du kan inte se förbi ett för dig icke perfekt yttre. Och då förstår du inte hur andra män som i dina ögon är för tjocka, för fula, för nördiga osv hittar partner.

Sen vad som är attraktivt är personligt för de flesta. Finns ingen färdig mall. Men för mig (och för rätt många verkar det som) är ytan det minst viktiga. Och det lilla jag snappat upp om dig (hänger inte i några datingtrådar men ibland halkar man in på andra ställen) så är yta numero uno för dig.
 
Jag tror, observera tror, att du aldrig kommer fatta för att det för dig är yta och utseende som gäller. Du kan inte se förbi ett för dig icke perfekt yttre. Och då förstår du inte hur andra män som i dina ögon är för tjocka, för fula, för nördiga osv hittar partner.

Sen vad som är attraktivt är personligt för de flesta. Finns ingen färdig mall. Men för mig (och för rätt många verkar det som) är ytan det minst viktiga. Och det lilla jag snappat upp om dig (hänger inte i några datingtrådar men ibland halkar man in på andra ställen) så är yta numero uno för dig.

Well, om det är det enda man snappar upp om mig. Då känner man inte mig och då kan man undvika att svara.
 
Jag är generellt mer attraherad av bisexuella män av någon anledning. Jag blir också enbart attraherad av män som har en trevlig personlighet. Jag kan se en estetisk snygg man och tycka att han är snygg, typ som en tavla, ett vackert landskap eller dyl. utan att bli attraherad. Men attraherad är jag aldrig innan jag lärt känna personen.
Ågud. Skriver SÅ under på detta. Fick nån snubbe på halsen som "söker kärleken seriöst, vill ha barn" och han var väldigt fixerad vid om han var min typ eller inte. När jag typ "vet inte än men vi har en bra början", han var ju snygg liksom, så blev han sur, påstridig och när jag förklarade att så mycket mer än ett snyggt ansikte ingår i min typ, blockade han mig.

Det spelar liksom ingen roll hur snygg eller fysiskt attraktiv någon är, om personligheten saknas eller inte klickar med min. Första tanken är alltid "oj, han var snygg", aldrig "hehe want sum fuq" för fuqandet kommer ju så himla långt mycket senare för min del.

Det är ju också det som gör det så svårt att specificera vad som är attraktivt eller "ens typ" mer än till fysiska attribut. Rödhårig är ju mer specifiktoch lättförklarat än "får mig att må bra i hans sällskap".
 
Inte attraherad av maskulinet ? ÄR du mer attraherad av feminina killar ?
Njae, inte nödvändigtvis feminina. Men som flera andra här i tråden redan skrivit, män som inte bryr sig speciellt mycket om att vara just män är attraktivt. Och de som tycker det är viktigt att vara "manlig" tenderar också söka en feminin kvinna och det är inget jag pallar att leva upp till.
 
Njae, inte nödvändigtvis feminina. Men som flera andra här i tråden redan skrivit, män som inte bryr sig speciellt mycket om att vara just män är attraktivt. Och de som tycker det är viktigt att vara "manlig" tenderar också söka en feminin kvinna och det är inget jag pallar att leva upp till.
Vad menas med manligt och kvinnligt i ditt fall?
Är du själv inte feminin ?
 
H
Ågud. Skriver SÅ under på detta. Fick nån snubbe på halsen som "söker kärleken seriöst, vill ha barn" och han var väldigt fixerad vid om han var min typ eller inte. När jag typ "vet inte än men vi har en bra början", han var ju snygg liksom, så blev han sur, påstridig och när jag förklarade att så mycket mer än ett snyggt ansikte ingår i min typ, blockade han mig.

Det spelar liksom ingen roll hur snygg eller fysiskt attraktiv någon är, om personligheten saknas eller inte klickar med min. Första tanken är alltid "oj, han var snygg", aldrig "hehe want sum fuq" för fuqandet kommer ju så himla långt mycket senare för min del.

Det är ju också det som gör det så svårt att specificera vad som är attraktivt eller "ens typ" mer än till fysiska attribut. Rödhårig är ju mer specifiktoch lättförklarat än "får mig att må bra i hans sällskap".
Håller så väldigt mycket med!!!!
 
Ågud. Skriver SÅ under på detta. Fick nån snubbe på halsen som "söker kärleken seriöst, vill ha barn" och han var väldigt fixerad vid om han var min typ eller inte. När jag typ "vet inte än men vi har en bra början", han var ju snygg liksom, så blev han sur, påstridig och när jag förklarade att så mycket mer än ett snyggt ansikte ingår i min typ, blockade han mig.

Det spelar liksom ingen roll hur snygg eller fysiskt attraktiv någon är, om personligheten saknas eller inte klickar med min. Första tanken är alltid "oj, han var snygg", aldrig "hehe want sum fuq" för fuqandet kommer ju så himla långt mycket senare för min del.

Det är ju också det som gör det så svårt att specificera vad som är attraktivt eller "ens typ" mer än till fysiska attribut. Rödhårig är ju mer specifiktoch lättförklarat än "får mig att må bra i hans sällskap".

Ja men eller hur. När jag var singel träffade jag en utekväll den snyggaste kille jag hade sett. Jag följde med honom hem men det visade sig att vi inte alls hade något att prata om. Jag tror säkert att han var rolig och intressant för nån annan men mellan oss tog det bara helt stopp, jag var troligtvis lika tråkig för honom. Och när jag insåg det försvann liksom min attraktion rätt snabbt även om jag fortfarande kan se att jag tycker att han är snygg. Dock helt ointressant.
 
Jag föredrar generellt lätt fjolliga män och lätt butchiga kvinnor.

Du vet, @Hero , folk - kvinnor inkluderade, är olika.

Det sätt som du ställer följdfrågor på är maximalt oattraktivt, i min mening, om du undrar. Du frågar inte av intresse för den andra personen, utan av andra skäl.
 
Du anser inte att det är någon skillnad mellan killar och tjejer ? I så fall håller du inte alls med länken som jag länkade till i Topic. För han menar på att män och kvinnor attraheras av olika saker.
Jo, det finns säkert skillnader men ingen STOR skillnad. Forskningen visar väl att det är större skillnad mellan individer av samma kön än vad det är mellan könen, på befolkningsnivå. Att därför möta varje människa som en individ gör det lättare att lära känna en människa, än att tänka "hon är en kvinna och därför gillar hon antagligen ditten eller datten" eller "han är en man och därför gillar han dutten eller plutten".

Dock är mina personliga erfarenheter hyfsat i linje med det du länkade. De män jag har pratat med verkar generellt lägga större vikt vid utseende än vad kvinnor generellt gör. Vad det spelar för roll i det verkliga livet vette sjutton. Det är ju inte så att om jag träffar en attraktiv man så börjar jag fundera på vad HAN attraheras av. Det lär jag väl märka - är jag intresserad får jag väl testa och se vad som händer.
 
Fast du nämner "toxic maskulinity" och jag är då övertygad om att det faktiskt finns en utbredd "toxic femininity" gällande valet av män. Vad kvinnor ger för signaler till män, hur kvinnor definierar män och i urvalet.
Hmm. Jag vet inte om jag håller med eller inte. Har du lust att utveckla vad du tycker ingår i "toxic femininity"?
 
Exakt samma här!



När det gäller män är det mest oattraktiva män som ser något värde i stereotyp manlighet (och förväntar sig att jag ska vara enligt någon slags stereotyp kvinnlighet).
Ja. Utan tvekan är genusuttrycket det viktigaste för att det öht ska bli ett förhållande och för att livet ihop ska fungera. Och genusuttrycket ska då vara rätt icke-normativt och MEDVETET icke-normativt.
 
Ja. Utan tvekan är genusuttrycket det viktigaste för att det öht ska bli ett förhållande och för att livet ihop ska fungera. Och genusuttrycket ska då vara rätt icke-normativt och MEDVETET icke-normativt.

Ja, medvetenheten är verkligen nödvändig för att jag ska kunna bli attraherad. Både som du skriver ett medvetet icke-normativt genusuttryck men även en medvetenhet kring sin egen roll i patriarkatet. Bland annat därför jag slutat bli attraherad av cis-män. Har svårt att hitta den där genuina medvetenheten hos dem, klart det finns men varför leta när det finns en uppsjö av kvinnor och transpersoner jag istället kan attraheras av? :D
 
Jo men så är det ju med alla människor oavsett kön. Kvinnor kan kompensera andra kvinnor genom sina olikheter.
Jag undrar vad det är i förhållande till maskulinitet och feminitet som du skrev om?
Jag hörde någon gång ett resonemang om att en del personer föredrar att mötas i olikheterna, andra föredrar att mötas i likheterna. Jag är avgjort av den senare sorten. Då blir det där om att komplettera varandra rätt ointressant.

Jag behöver inte kompletteras, heller. Jag är hel. En partner som jag kan leva med är också hel.
 
Ja, medvetenheten är verkligen nödvändig för att jag ska kunna bli attraherad. Både som du skriver ett medvetet icke-normativt genusuttryck men även en medvetenhet kring sin egen roll i patriarkatet. Bland annat därför jag slutat bli attraherad av cis-män. Har svårt att hitta den där genuina medvetenheten hos dem, klart det finns men varför leta när det finns en uppsjö av kvinnor och transpersoner jag istället kan attraheras av? :D
Bögidentifierade bisexuella män, verkar vara min lott i livet när det gäller män.
 
Ja. Utan tvekan är genusuttrycket det viktigaste för att det öht ska bli ett förhållande och för att livet ihop ska fungera. Och genusuttrycket ska då vara rätt icke-normativt och MEDVETET icke-normativt.
Haha, åh. Det får mig att tänka på en bekanting. Han ser nog egentligen ganska vanlig ut och jag tänkte honom som "väldigt trevlig men inget jättespeciellt" i början. Sedan när vi pratade lite vid ett tillfälle så kom vi in att prata om vissa stereotypiskt kvinnliga beteenden (utan att prata om det som just typiskt kvinnligt). Jag sa någonting som gjorde att det lät lite som att bara kvinnor kunde bete sig på ett visst sätt, varpå han snabbt och lite retsamt sa "Men tänk om jag som man vill göra sådär då?!". Pang bom så blev han plötsligt riktigt attraktiv, bara för att det från och med då blev så tydligt att han har ett så vettigt tänk kring könsroller osv och dessutom kan tvinga mig att tänka till lite extra :p Efter det upptäckte jag ännu mer sådant hos honom, upptäckte att han är allmänt normkritisk, inte tvekar en sekund att säga ifrån om andra blir orättvist behandlade eller så, och satan vad attraktivt det är.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 735
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
608
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 707
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp