Bukefalos 28 år!

Australian Kelpie

Tack för input:)
Jag tänker som sagt var att en sådan hund (det fetmarkerade) inte skulle passa mig o hur jag tränar. Men det kanske inte stämmer alls utan att jag kanske bara har hakat upp mig på det...
Jag får väl leta upp kelpies att testträna med:p

Du får väl leta efter den där kelpien som inte tänker så mycket och gladeligen gör samma sak om och om igen :-P

Det är ju inte omöjligt med mina, t.ex skiften fjärren kan jag verkligen nöta utan problem men ett helt moment gör jag absolut max tre gånger på rad annars hittar de på andra saker. På tävling gör man ju ett moment i taget så förstår inte heller varför man ska nöta hela moment.

Hitta någon kelpie att prova lite med :-)
 
Tips är att träffa Kelpies från några olika uppfödare, jag märkte ganska snabbt vilken "typ" jag ville ha och kunde då smalna av antalet uppfödare/ linjer ganska så snabbt. Väntade nästan 1 1/2 år på min valps kull (hade då kollat på kelpies i närmare 3 år) och är hur nöjd som helst över min lilla tjej.

Bor du i närheten av Uppsala kan du få träffa min 6 månaders, vi har även några kelpies på klubben från olika uppfödare som också säkert ställer upp :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 583
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 317
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 943
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp