Blueeyes

Trådstartare
Min lille bror som är autistisk blev VÄLDIGT glad när vi köpte våran häst nu. Han älskar hästar och det är det ända (nästan) som får honom att gå ut... Annars sitter han vid tvn, datorn mm. Så det är VÄLDIGT nyttigt för handikappade att få någonting att göra... + att han är väldigt duktig desutom... Sitter bättre än va vissa andra gör har jag märkt :D
Mollys Sida - KOLLA IN NU!!!!
 
Å va roligt.

Djur har ju en förmåga att öppna upp barn/vuxna med
olika handikapp. Tänk om alla och särskilt de med
handikapp fick träffa och umgås med djur. Många kan
ju inte med egna ord tala om sina behov och intressen.

Jättekul att din bror fått ett nytt intresse och att han
vill ut mera och att han är så duktig. :)

Lycka till med den fina hästen.
 
Åhh gud va glad jag vart när han red för första gången på henne! Han både stannade, fick henne att gå bra och svängde helt själv! Jag formligen strålade! Och han som var lite rädd innan vart hur tuff som hälst sen och skrattade JÄTTE mycket :D
 
Vad bra för din bror, att han är motiverad att rida. Har han ridit förut? Det är ett problem med många autistiska barn att göra nya saker eftersom de inte förstår vad vi menar, när vi pratar. Men kom ihåg att rida och njuta av hästen själv. Lycka till :rofl:
 
Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg! :banana: :bump: Autistiska barn blir oftas väldig lyckliga när de känner att de får kontroll över saker och ting, som tex. kontrollen över ett stort djur som hästen. Hästar är bra "mediciner" för handikappade. Jag har nu under några år jobbat med handikappde i samband med ridning och jag blir så glad när jag ser hur duktiga de är och lyckan som de utstrålar! :) :)
 
Låter ju helt underbart. :)
Vet du ngt ställe i sthlms trakten där det finns ridning för Autistiska VUXNA???? en släkting är nämligen autistisk och tycker det är fantastiskt fascinerande med hästar och vill gärna börja rida.

Tacksam för svar.
 
1000 tack! :love:
Ska kontakta dem och kolla om det finns möjlighet att rida där.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 206
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp