• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 002
Sv: Avalon

Avalon gjorde sitt bruksprov i Medingen 1994 och fick där 129,61 på dressyren och 106,28 på hoppningen (totalindex 122,36) och hamnade på plats 6/53 deltagande hingstar.

Han har vad jag kan se inte lämnat några godkända hingstar (i Tyskland).

Han har lämnat avkommor i lätt klass både hoppning och dressyr.

Svårt att hitta info på nätet då det verkar finnas mååånga godkända hingstar som heter Avalon (ponny, Haflingen, Arab, Shire mm) :D

Detta lilla är vad jag kan bidra med just nu. Ska kolla upp honom i tyska stamböckerna senare!

Gör gärna det!

Det har kommit en ny häst till mitt stall som är efter honom och jag har bara koll på anfäderna längre bak i stammen...

Tack för det jag fått veta hittills:)

Vad jag har förstått är han nu exporterad till Finland. Han visades där 1999 och fick 8-8-8-8-8=40 poäng. Han är 163 cm.

Hittar ingen mer info om honom i Tyskland. Min finska är mycket dålig (eller obefintlig :angel: ) så kanske någon vänlig själ kan söka vidare på honom i Finland!

Här är en bild på honom i alla fall:

Avalon.jpg
[/IMG]

Bilden har jag också hittat:)

Då ska jag kolla vidare på finska sidor! Tackar:bow:

Född 1991.Tyskt dressyrindex 112 (78%) , bara 8 testade avkommor. Han har 5 starter och 2 placeringar i unghästklasser i Tyskland i dressyr.Vinstsumma 176 €.

Avalon: Uppf. + ägare är Robert Wilkens. Åtta st avkommor har tillsammans tjänat in 2335 euro, själv har han fått in 176 euro. Har inte lämnat några godkända söner eller statspremieston i Tyskland, dressyrindex 112. Avalon sattes i avel -94 och är godkänd i Oldbg och Rhlnd. Under förra året tävlade avkommorna Aurelio (klass L hopp) och Arabeske (klass L dressyr).

Andiamo: Hannoveranare godkänd i Hann, Oldbg, Westf, Rhld och Bay. Dressyrindex 114, fyra godkända söner (Anrit, Audax, Advokat D och Avalon) och 11 statspremieston. 189 st tävlande avkommor som har tjänat in 105216 euro, själv har han tjänat 2100 euro. Ägs av Anton Böckmann.

Grundstein: Hannoveranare vars avkommor tjänat in hela 1192758 euro (1040 själv), godkänd i Hann, Rhld, Westf, RPS och Oldbg. Har lämnat 13 godkända söner och lika många statspremieston.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Genom åren har det fötts ett antal hel- och halvsyskon till legendariska H&M All In. I april föddes helsystern Katinka Viktory Z (e...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Gunnar
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 183
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 588
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 375
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka