Avanmälan

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare tiger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 187
T

tiger

Är det ngn som vet vad som står i TR vad gäller avanmälan?? Är anmäld till en tävling på söndag, i ryttarmeddelandet står det "avanmälan senast torsdag helst så snart som möjligt". Jag ringde idag (måndag) och skulle avanmäla mig, frågade om jag behövde betala ändå och det behövde jag. Då sa jag att jag återkommer på torsdag. Lite knepigt. Ska jag ändå betala kan jag väl avanmäla mig när jag vill? Eller vad tycker ni?:angel: :angel:

Sv: Avanmälan

Hade du avanmält innan tiden för anmälning gick ut så hade du inte behövt betala.
Men nu är du ju sent ute och då behöver du ett veterinärintyg på att din häst är skadad och inte i tävlingsbart skick alt. ett läkarintyg på att du är sjuk för att slippa undan betalningen.

Är så inte fallet så ska du betala, precis som dom säger.

Vidare anser jag det löjligt att inte avanmäla nu när du ändå tog upp deras tid i telefonen. Varför hålla på och jävlas bara för att du inte vill åka dit du anmält?

*en fd idéell anmälningsansvarig*

Avanmäler man sig en vecka innan tävlingen skriftligen behöver man inte betala enl TR när det gäller hoppning, annars gäller det att man måste ta tillbaka sin anmälan innan anmälningstiden har gått ut för att slippa betala. Men det är ryttarmeddelandet som har sista ordet så att säga hur det gäller på just den tävlingen.

Sen brukar det vara skillnad också om man betalar anmälningsavgift eller startavgift.

KLubbens formulering är ngt klurig, vi fick tillsägelse av överdomare det var en tvivelaktig formulering just när det gällde betalning och vi skrev ngt liknande. Så kontakta överdomaren för tävlingen och fråga!

Att man slipper betala om man avanmäler mer än en vecka innnan tävlingen men efter anmälningstidens utgång gäller bara hoppning.

Till TS:

Anledningen till att arrangörerna vill ha in avanmälningarna så snart som möjligt är för att kunna fixa startlistorna i lugn och ro och inte behöva sitta lördag kväll efter kl 22.00 (eftersom en del har en förmåga att dra på att avanmäla ända tills precis dagen innan).

Är det en dressyrtävling så kan det dessutom vara så att de vill ha in reserver, då vill ju dessa veta detta i så god tid som möjligt. Kan även vara så att det är en hopptävling med många starter och att de bara tar efteranmälningar om någon stryker sig.

"Ännu en ideellt arbetande mottagare av anmälningar - som tycker att en del (absolut inte alla!) tävlingsryttare är lite nonchalanta"

Hm, hakar på tråden här! Jag var anmäld till en tävling (den går föresten imorgon), ponnyhoppning men sen skulle vi inte åka på den så ringde och pratade med dem och tog sedan tillbaka min anmälan skriftligt innan anmälningstiden ens gått ut. Nu är det så att jag redan hade betalt in anmälnigsavgift på deras konto och vi har inte fått tillbaka den än... Borde jag inte få det? Tar de ut några admenistrativa avgifter? Ponnyn är förövrigt inte i tävl.bart skick (inte ens ridbart..) då hon har ngt fel på ryggen/rumpan el liknande, vet. osv har varit ute så ska får jag tillbaka anm. avg. om jag skickar vet intyg? Har ju redan avanmält om man säger så.. (typ 3 veckor sedan, bara några dagar innan anm. tiden gick ut).

Ibland kan det ta tid innan pengarna kommer tillbaka, det är ju oftast någon som sitter och sköter detta på sin fritid...Ring igen och kolla hur lång tid de behöver ha på sig! (Har du lämnat ett kontonummer så brukar klubbarna inte ta ut ngn adm.avgift)

Vi gjorde i alla fall så att vi betala ut allt efter tävlingarna. Men hör av dig till tävlingen och se om det har blivit något problem och när du kan beräkna få tillbaka pengarna.

TICTAC - Om du läser så har jag skrivit "Avanmäler man sig en vecka innan tävlingen skriftligen behöver man inte betala enl TR när det gäller hoppning"
det sista "när det gäller hoppning" tycker jag är ganska klart att det gäller endast i hoppning?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 263
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 973
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 778
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka