Avanseradsök radannonserna

Apollo 13

Trådstartare
Hur funkar det egentligen?
Jag kryssar i att jag vill ha en valack, ändå kommer ston upp.
Jag kryssar för ålder, ändå kommer övriga åldrar upp.
Jag kryssar för mankhöjd ändå kommer övriga upp.
(ni fattar)

Söker jag galet eller är det vajsing på sökmotorn?
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

Så blir det för mig också! Trodde bara det var jag som inte fattade hur man gjorde hihi... men vill gärna också ha svar på varför det inte funkar?
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

Någonting är nog lite vajsing.
Jag tror att det fungerar om man endast sätter ett kryss inom varje grupp.
Återkom gärna med hur det fungerar för er.
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

nej det funkar inte om man bara sätter bara ett kryss heller tyvärr.
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

kl

jag tror det beror på hur annonsen är inlagd kanske? för jag hade samma problem med sadlar... annonsinläggaren hade valt flera alternativ på olika saker
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

fast jag har sett annonser där det bara står att det är ett sto när jag sökt på valack :p

(på någon stod det "sto, valack" där hade det alltså kryssats i flera)
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

hahah jaa, kanske datorn tycker att det verkar vara en mkt feminin valack? hehe vem vet :P
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

Återkom gärna i tråden eller via PM till mig om exakt vilka val ni kryssat i m.m. när ni fick de felaktiga sökningarna.

Jag behöver lite hjälp med att försöka komma underefund med när det blir knas.

Väldigt ofta fungerar det nämligen utmärkt när jag söker, men även jag har sett felaktigheter ibland, jag blir dock inte riktigt klok på när de inträffar.

Min teori just nu är att det kanske har något att göra med att välja flera val eller kanske att ikryssade val med åäö eller andra "konstiga" tecken ställer till det eller möjligen att det är korta ikryssade val (tre tecken) som strular. Kanske är det en kombination av dessa, det är bra om jag lyckas hitta alla problem på en gång. Hoppas på lite hjälp.
Det är inte jag som skrivit annonsscriptet så lösningen lär tyvärr inte komma blixtsnabbt ;)
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

under hästar 30-80.000

säljes
Alla län
50.001-100.000
dressyr
valack
160-169

Hm..
nu verkade det funka bättre när jag sökte så. Tidigare har jag lagt till en mankhöjdskategori till, det var enda skillnaden mot när jag sökte nu, och då fick jag upp ston också. Alltså om det nu är så att det stämmer att det är flera val som gör att sökningen ballar ur så ballar ju tydligen HELA sökningen ur och inte barar inom det man valt flera i.
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

nå fungerte det for meg og hvis jeg kun valgte en mankehøyde, en aldersgruppe etc. dette blir jo litt tungvindt i lengden ?
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

Jag skulle väl egentligen se en lite mer lättmanövrerad sökfunktion överlag. T.ex. det här med prisnivåer, det blir ganska förvirrande när överkategorierna inte stämmer överens med de prisnivåer som finns i sökmotorn. Ta t.ex. Apollos sökning; får hon upp hästar mellan 30 och 80 000 eller mellan 50 och 100 000? Eller rent ut av mellan 30 och 100 000? Vore det inte enklare att helt enkelt ta bort prisnivåerna i sökmotorn alternativt göra så att det matchar med kategorierna men ha flera steg (T.ex. i kategorin hästar 30-80 så kan man i sökmotorn snäva in det till 30-55 resp. 56-80).
 
Sv: Avanseradsök radannonserna

jag håller absolut med!
Nu känns ju det lite lyx med tanke på att det andra inte ens fungerar som det ska :p
men det är ju lite så också att visst att söka på mellan 50-100, men om man söker efter en häst för ex runt 100 så får man upp hästar för 50 lopper och för 1.000.000 kr. är det så att även 30.000 kr hästarn kommer upp blir det ju ännu fler att leta mellan. och de är ju minst sagt en liten skillnad på hästarna där i mellan och då blir det en herrans massa hästar som man måste sålla bort och det tar en väldigt tid att sortera ut alla när ingen av sökfunktionerna fungerar riktigt.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 192
Senast: Luff
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 936
Senast: Stereo
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 515
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp