Bukefalos 28 år!

Avatar - hur tiny måste bilden vara?

Iser

Trådstartare
Jag försökte att ändra min avatarbild, men oavsett hur mycket jag minskade bilden (som ligger i photobucket), så fick jag meddelandet "Remote file is too large". Jag var ända nere på Photobuckets storlek "tiny", men ändå var filen tydligen för stor.

Hur ska man göra för att få in en annan bild? Kan det verkligen stämma att den måste vara så himla liten?
 
Sv: Avatar - hur tiny måste bilden vara?

Om du läser underst där du ska lägga in avataren så står det " Den maximala storleken på din bild är 100 gånger 100 pixlar eller 29,3 KB (vilket som är minst)."

Om du gör bilden mindre än 100 pixlar i både höjd och bredd, och ser till att den inte väger mer än 29,3 KB, så ska den alltså gå in.
 
Sv: Avatar - hur tiny måste bilden vara?

Har du prövat om den syns ändå? Jag har för mig - men är inte säker på - att jag också fått det där meddelandet men att bilden ändå har synts.
 
Sv: Avatar - hur tiny måste bilden vara?

Har det där ändrats de senaste dagarna? För mig står det ikväll såhär: "Notera: Den maximala storleken på din bild är 80 gånger 80 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst)."
 
Sv: Avatar - hur tiny måste bilden vara?

Om du läser underst där du ska lägga in avataren så står det " Den maximala storleken på din bild är 100 gånger 100 pixlar eller 29,3 KB (vilket som är minst)."

Om du gör bilden mindre än 100 pixlar i både höjd och bredd, och ser till att den inte väger mer än 29,3 KB, så ska den alltså gå in.

Tror du refererar till någon annan sida nu:)

Profilbilden = 120*120 pixlar eller 64KB
Avatar = 80*80 pixlar eller 19,5KB

Enklaste sättet att redusera en bild är att använda en bildredigerare där du kan ställa in förminskning till vald pixel storlek, alternativt genom uträkning från originalstorlek förminska i %

T.ex om din original är 800*600 förminskar du med 90% för att få en bild inom ramen för 80*80 (den nya bilden blir 80*60) Om du vill behålla originalet intakt måste du vara noga med att använda "spara som" alternativet i menyn, och döp då gärna den förminskade bilden till "Originalets titel 80x60", då hittar du enkelt den förminskade bilden bredvid originalet när du sedan redigerar din avatar
 
Sv: Avatar - hur tiny måste bilden vara?

Eller så har moderatorer andra regler, för jag har 100*100 och 150*150 på avatar och profilbild.
 
Sv: Avatar - hur tiny måste bilden vara?

Nu har jag minskat ner den till 54x80 pixlar och 3777 byte, men jag får fortfarande samma meddelande.
 
Sv: Avatar - hur tiny måste bilden vara?

Det är typ omöjligt att en pixelmässigt så liten bild är på 3,7 megabyte.
Kan du inte länka in den i denna tråden?

Jag tror att bilden är för stor p.g.a att dina förändringar på photobucket (t.ex. "tiny") inte gör någon skillnad när du laddar upp den mot buke. Det kan vara så, använder inte pb själv.
 
Senast ändrad:
Sv: Avatar - hur tiny måste bilden vara?

Bilden är inte 3,7 MB, den är 3,7 kB.
Så storleken är nog inget problem.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 563
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
875
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 717
Senast: Zewz
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 471
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp