avel med råttor

Japp. Sen om man misslyckas är det bara att läsa på om man verkligen vill ha djuret. De som verkligen är intresserade skulle nog göra det :) Och vad gäller små barn kan ju de få liiite lättare och föräldern standard, eller så får båda lika :) Barn skulle kunna få diplom med, så blir de mer sporrade att verkligen läsa på :idea:

Har märkt att många böcker är så fel de kan bli. Så jag köper aldrig böcker. Går till bibblan och kollar vad som verkar sant istället. Sen är det bara att fråga de som är erfarna om det verkligen stämmer :)
 
Mm, fast egentligen borde väl barnen bli tillräckligt motiverade att läsa på om de får ett djur för mödan? Så att det verkligen vore för djurens skull de läste på, menar jag.

Ja, det finns många fel i böcker. Lättare att läsa på internet isf, det kostar inte lika mycket som att köpa en bok. Och det är mycket roligare att söka reda på fakta via internet (även om det säkert finns många osanningar där också). :)
 
Jo, det är sant. Fast jag tror många skulle uppskatta att få ett diplom med ändå. Så kunde det finnas plats för foto på sig själv och djuret, och ett ställe där man får skriva djurets namn också :) Jag själv skulle gärna ha ett sånt diplom, barn eller ej :p :D
Jo precis :) Plus att här på nätet är det lite lättare att hitta kunnigt folk att prata med också. Och böcker är ju ofta så gamla, på internätet är det väl lite lättare att uppdatera och så också :) Som springhjul till hamster tex. I alla böcker står det ju att man måste ha det för att hamstern ska få den motion den behöver. Men det står aaaldrig något om måttet så hamstern inte ska springa med krökt rygg och inget om att ha täckta sidor så den inte fastnar med ben eller så. Samma sak med råttor, tänk en råtta som fastnar med svansen... :crazy:
Tycker dessutom att om man har ett djur som måste ha springhjul för att få all motion, då ska man hellre utöka buren eller hur man ska säga.
Fan vad jag babblar på, hur sjutton kom jag in på det?! :o
 
Det är faktiskt lite med djur som med människor, även om man rent fysiskt kan skaffa barn är det inte säkert att man är mogen för det :). Nu har jag ingen erfarenhet av råttor, jag föder upp gerbiler. Gällande dem avråder jag från att para innan fyra, fem månader av flera orsaker. Är honan inte riktigt mogen är risken att ungarna äts upp eller överges ganska stor, honan kommer antagligen också att stanna i växten för att hon fått ungar så tidigt.
 
nee.. de e ju klart att man ent kan... men ja ska försöka att komma ihåg de te nästa gång nån frågar nått sånnt...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 095
Senast: Anon89
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 843
Senast: iNHALE
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 549
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp