Avel mellan ogodkänd hingst och godkänt sto

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Avel mellan ogodkänd hingst och godkänt sto

Men varför vill du tvunget betäcka med en åring? Jag tycker inte det låter som en god idé alls.

Varför inte vänta ett par år och se hur han utvecklar sig och sedan kan du ta föl efter honom i så fall?
 
Sv: Avel mellan ogodkänd hingst och godkänt sto

Men om du nu vill veta, varför frågar du här istället för att ringa försäkringsbolagen?

öh? Va?

Är det inte så forum funkar, man kan skriva och fråga i princip vad som helst.
Någon skrev nåt jag sedan fick funderingar runt...
 
Sv: Avel mellan ogodkänd hingst och godkänt sto

Då är svaret att det inte finns. Om du är intresserad av det får du söka andra vägar.
 
Sv: Avel mellan ogodkänd hingst och godkänt sto

Du ifrågasätter ju svaren här, då är det väl bättre att vända sig direkt till dom du vill veta mer om? Forum har inte svar på allt. Inte ens buke.
 
Sv: Avel mellan ogodkänd hingst och godkänt sto

Jo och jag ha inte hört från uppfödare och undrade därför vad det fanns för källa till det, inte bara hörsägen:)

Jag har själv endast ägt två betäckande hingstar och utav dessa två har en varit sparkskadad en säsong efter betäckning av mkt speciellt sto.
2 mån. vila och 3 penicillinbehandlingar senare så hade äntligen svullnader m.m släppt. Samma hingst fick en annan säsong en rejäl spark precis framför skapet och ville inte betäcka på 1-1½ vecka så vi missade brunsten på 2 utav stona.

Så 1 av 2 hingstar kan jag i allafall klassa som att det trots allt finns 50% chans att ngt händer. ;) Har man otur så händer det värre saker än ovan.
 
Sv: Avel mellan ogodkänd hingst och godkänt sto

Svarar både dej och fiddeli.

Ja jag har fått "svar" nu, från Görel.
Ett svar och då ska jag alltså va "nöjd" och bli tyst och inte ifrågasätta:confused:
Sedan ska jag vända mej till någon annan utanför buke för här får jag minsann inte ta upp "frågan":confused:

Nu är det inte längre ursprungsfrågan jag undrar över utan - är det så här buke funkar?
- Du ha fått ett svar, va nöjd och håll mun:crazy:
 
Sv: Avel mellan ogodkänd hingst och godkänt sto

:) Tack amkm!
En "real story"

Har du "hört" talas om uppfödare i din omgivning/bekanskap som förlorat en hingst pga betäckningsskada?
 
Sv: Avel mellan ogodkänd hingst och godkänt sto

Det handlar inte om att ifrågasätta eller inte, det handlar om att inse att man är fel ute.

Eftersom tråden spårat ur och TS fått ett mycket bra svar av Masse så stänger jag tråden. Vill du fortsätta med din fråga får du starta en ny tråd om det.

Görel - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: warg
·
Avel Hej, Vi börjar runda ner valet av hingst till vårat hannoveraner sto till antingen 2020 eller 2021. När man är inne på tex. Lövsta och...
Svar
4
· Visningar
1 311
Senast: Långnos
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 617
Senast: Görel
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren. Hon står som okänd härstamning i passet, och detsamma gäller den tilltänkta hingsten...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp