Bukefalos 28 år!

Avelssnack/uppdatering

Väldigt tråkigt ang Callahan, hade inte varit fel att få tillbaka honom till Sverige.

I övrigt tror jag att Click and Cash och Hasard kommer ligga ganska högt på topplistan över hopphingstar i år. Såg dessutom på Penarpsgårdens hemsida att man ska passa på med Click medan han är kvar i landet...
 
Såg på en Irländsk fb-sida att en läcker gul Connemarahingst blivit såld till Sverige:

"We would like to wish the Connemara stallion Currabawn Mark the best of luck in his new home in Sweden. The 7 year old S1 Stallion (by:Gwennic de Goariva and ex: Currabawn Clare (by: Aran Flight)) has been exported to Sweden.
He achieved over 100 sji points as a 5 year old with Mikey Pender and performed stud studies in Ireland as a 6 year old. He was bred by Ian Heslin from Currabawn, Co Longford. He has been consigned to Stall S.E in Sweden and will be campaigned in Showjumping this season in Scandinavia and continue stud duties."

Är inte så insatt i marorna men den såg fin ut iaf! Någon som har mer koll på vad det är för någon? Är det nya blodslinjer?
 
Balougraph är kastrerad och tävlas numera av Johannes Ehning, senast jag hörde om honom (av ägarna). If anyone is interested/inte visste det. :)
 
Någon som vet vad som händer med Bellagio?

Jag hittade honom inte i statistiken för årets betäckningar (kanske är jag blind) och han verkar inte ha tävlat nåt i år heller?
 
Bellagio verkar träna på med ägaren, de syns på en del foton från knytkalaset tex.
De startar sällan msv klasser så troligen väntar de på att han är redo för en högre nivå?
 
Oj! Varför? Hade han svårt att göra båda?

De utvecklade aldrig varför, fick bara ett kort mailsvar med ovanstående info när jag frågade om honom för några veckor sedan.
Han var inte godkänd i DK, svalt intresse för honom i Sverige, och de kanske hoppades han skulle bli bättre tävlingshäst som valack? Mina egna högst amatörmässiga spekulationer. :grin: (utom just delen om att han inte var godkänd i DK, det sa de också att han inte var.)
 
Ang Hannovers hingstauktion:
Jag såg att Hemmingsens lagt ut denna filmen på fb, är det en som de har köpt tro?

Och dyraste hingsten gick till Helgstrand:
 
Belissimo-hingsten såldes iaf t Sverige och det gjorde öven nr 75 Lord Carnaby-S Hit. 30 resp 46 t . euro.
Man kan ju hoppas de ska visas, var ju gdk.
Men Hemmingsen har varit inblandad i ryttarinköp också, t ex E Nyreröds hästar. Hästöga som få.
 
Bellisimo-hingsten var ju ursnygg! Jag gillr ju verkligen Bellisimo och tycker det saknas en son till honom i Sverige.
 
Idag kom det mer info och det verkar som att Belissimon kommer till bruksprovet 2015 om den är klar för det! :)
Har också saknat en Belissimo-son men den hade ju gärna fått vara fux :angel:.
 
Håller helt med om att det behövs en bra Belissimo-son. Ska bli spännande att se den riden, hoppas att den är en av dom Belissimohästarna med bra bakben.
 
Såg en notis nånstans att man kan se vilka ston som gick till vilka hingstar.
Hittar inget på språngrulla, nån som vet vart det finns?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp