AVG anti virus och laptop skärm

Livssituation

Trådstartare
Två frågor som jag skulle uppskatta att få svar på.

Om jag förstod det rätt när min bror fixade AVG anti virus till min dator var att att skulle vara gratis. Nu har jag fått ett pop-up fönster varje gång jag starta datorn att tiden har gått ut och jag måste köpa licens för det. Om det nu inte är gratis, finns det några bra, gratis anti virus program på nätet?

Sen det med min laptop skärm. Satt och pluggade idag när det blev helt svart. Datorn var fortfarande igång och folk skrev på msn osv. Trodde först det var skärmsläckaren men det visade sig senare att det inte var det. Vad beror det på?

Sv: AVG anti virus och laptop skärm

Den version jag har av AVG är gratis. Är det inte så att AVG frågar om du vill uppgradera ditt gratisprogram till något mycket häftigare som de kan ta betalt för?

Annars finns väl något som heter Antivir och ska vara gratis, det har jag däremot inte testat själv, utan det är bara hörsägen.

Okej, jag har faktiskt ingen aning om jag råkat komma åt någon ''betalning'' grej eller inte. På pop-up fönstret har jag att välja mellan buy now, activate, close AVG och uninstall.
Testade att avinstrallera det och instrallera om det igen, men får fortfarande upp samma grej.

AVG har att man kan prova hela skyddsprogrammet (inkl. brandvägg osv) en viss tid i början, kommer inte ihåg om man fick lov att installera om eller hur det var men det ska vara gratis om det är rätt version dvs.

ligger kvar regfiler som känner av att programmet är installerat tidigare och därmed inte går att "lura" genom att installera om.. alternativt att deras update server känner igen din dator och när du försöker uppdatera så nekar den...

bara att betala för sig om prövotiden gått ut.

Nehe, man väljer ju bara att installera gratisalternativet när den frågan kommer upp vid ominstallation, har haft betalversionen själv förut och det var inga problem att ominstallera till gratis ver. Om man får problem så finns det removerprogram på hemsidan.

Fick förfrågan om jag ville fortsätta med AVG free när jag avinstrallerade det, så det löste sig :)

Tack för hjälpen alla!

Liknande trådar

IT & mobiler Nu är jag less på alla fula gråa och svarta datorer som har förfulat mitt hem! Jag ska köpa en ny dator och vill ha en rosa laptop...
Svar
14
· Visningar
1 449
Senast: Rosett
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att... 2
Svar
34
· Visningar
3 140
Senast: Ragatan
·
A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt... 2 3
Svar
57
· Visningar
8 856
IT & mobiler Vi har två datorer. En laptop som alltid har krånglat och nu är hos datordoktorn för den stänger av sig hela tiden. Den andra är en...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka