Aviseringar för sms - missar jag något?

bettysmatte

Trådstartare
Jag har en Samsung A53 och kan inte räkna ut hur jag ska få ljudaviseringar för sms... I inställningar har jag aviseringar för ljud och vibration på, men ändå händer det ingenting. Jag får bara sms-symbolen som avisering. Hrm...finns det någon annan inställning som jag ska ändra på? Har kollat runt i själva sms-appen, men hittar inget där. Missar jag något :confused: ?
 
Jag fick ljudaviseringar för messenger och allt annat som jag desperat försökte stänga av men hade ett helvete att hitta hur jag fick ljud&vibration vid telefonssamtal/sms så det är fullt möjligt att det är någon annan inställning:D Har dock Huawei men tror jag höll fingret på rätt ikon i snabbmenyn och hittade därifrån:confused:
 
Kolla inställningar för appen?

Screenshot_20230705_121521_Settings.jpg
 
Nä, det tror jag inte? Jag får aviseringar för annat, som t.ex. messenger.
Om du trycker på en volymknapp på sidan - får du upp en grå list intill högerkanten då? På min samsung kan man trycka på prickarna högst upp på listen. Trycker jag där så får jag upp fyra staplar. Namnet syns när du trycker på nån av dem.

Om inte - skit i ovanstående :D
 
Om du trycker på en volymknapp på sidan - får du upp en grå list intill högerkanten då? På min samsung kan man trycka på prickarna högst upp på listen. Trycker jag där så får jag upp fyra staplar. Namnet syns när du trycker på nån av dem.

Om inte - skit i ovanstående :D
Jodå. Då ser det ut så så här. Något som ska ändras där?
Screenshot_20230705_134830_Chrome.jpg
 
Japp. Namnet på den stapel du trycker på visas högst upp.
Enligt din bild borde aviseringar ha hög volym. Den med pinglan.

Vidare då.
Inställningar- appar- meddelanden. På min står i den menyn "Aviseringar" som första val. Jag har "Tillåtet" på den.
Japp,, jag tillåter aviseringar från meddelanden...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
575
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 649
Senast: Lhas
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 932
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 791
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp