Avknäppbart foder på täcke?

Trix

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder: finns det några täcken som har avtagbart innerfoder?

Typ regntäcke med fleecefoder som går att ta av o tvätta?

Täcken vill man ju inte tvätta för ofta, däremot skulle jag tycka att det vore en utmärkt idé att kunna tvätta innerdelen :)

Sv: Avknäppbart foder på täcke?

Horseware har ju linersystem.
Du har ett skaltäcke, ett regntäcke sen är det som ställtäcken utan gjordar i olika tjocklekar som man fäster i skaltäcket.

Sv: Avknäppbart foder på täcke?

Jag har event plus undercover, ett undertäcke på 100 gr å ett på 220 gr. Jag gillar det skarpt då övertäcket hååler regn helt å det är halvhals på både över å undertäcken. Så himla bra på hösten att slippa lera ner 3 täcken när vädret ena dagen är varmt nästa frost. Bara att byta undertäcke :-) Å som du skrev så är det piece of cake att slänga in undertäckena i tvättmaskinen, de behöver ju inte tvättmedel för vatten å vindtäta material. Hur bra som helst! Ganska snyggt till på köpet i camouflage :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 810
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Fiorano
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Semestra i Norrland
  • Livskristråden
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur