M

maxa

nån som vet hur man går till väga när man vill/ska avliva en häst. Man kan ju ringa veterinären, men jag vill inte att hon ska få några sprutor. Jag har hittat en sida som heter Svensk lantbrukstjänst, men jag vet inte om dom utför avlivning av häst. När min foderhäst blev avlivad så var det en som hette typ Gert Snöfäll/lund el något liknade. Han både avlivade och tog reda på kroppen. Nån som vet vem han är eller ännu bättre har ett telefonnummer?

Andrea :confused:
 
När min häst avlivades använde vi något som hette Trotjänaravlivning. Det skedde med ett skott i huvudet på en åker en bit från stallet, medans hon i lugn och ro betade gräs...

Det kanske kan låta hemskt med ett skott, men allt gick jätte lugnt och fint till. De tog också med sig kroppen.
 
Prata med veterinären, de brukar ha telefonnummer till den som avlivar i ditt område.

Jag fick numret till den som gör det här i Örebro av min veterinär.
 

Liknande trådar

Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
696
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 256
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp