Avmaska kattungar

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare pialotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 944
P

pialotta

Hej alla kattvänner
jag har 5 fina kattungar, 2 mån, och de skall avmaskas. Hur gör jag på bästa sätt och vilket medel rekommenderar ni?
Någon som vill ha röd bondkatt, förressten?
/P

Axilur är det jag har till mina katter.
Om du använder Axilur vet. och Droncit vet. så tar det bort alla rundmaskar och bandmaskar. Du kan gå in på www.apoteket.se och läsa lite om alla medel.
Jag brukar bara ge min katt den i munnen, håll upp huvudet lite och stoppa tabletten långt bak i munnen, sedan håller du munnen stängd en liten stund så att den sväljer, det går snabbt. Eller så kan du lägga den i en liten köttbit så äter den förhoppningsviss upp den utan att tugga. OM inget av det fungerar så kan du krossa tabletterna och blanda det med yogurt eller något annat katterna tycker om.

ja, det är bara så att kattungarna är ju så himla små och väger så lite och tabletterna är så stora. Kan man ge Axilur till kattungar? I så fall är det nog bara några korn de skall ha.
/P

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
605
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Krålus
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka