Bukefalos 28 år!

Avmaskning.

kopparberg

Trådstartare
Avmaskar man fortfarande katter regelbundet? Eller är det som med hästar, ska man ha bekräftat att djuret har mask innan man avmaskar?
Jag har avmaskat våra katter när jag tyckte de började tunna ur. De är utekatter och fångar och äter massor med möss, fåglar och gud vet vad, så det är skapligt stor risk att de har mask.
Men bör man ändå rådfråga veterinär innan man avmaskar?
 
Man avmaskar bara när katten har mask dvs. när du ser mask i avföring eller kräk. Eller så tar du avföringsprov (Kollamasken) om du är osäker.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en ute/innekatt (ute på dagarna och sover inne på natten) som är en fenomenal jägare, och äter således en hel del sork, möss...
Svar
11
· Visningar
1 794
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Jag har en katt på sju månader, kastrerad, som får dubbelt så mycket Mush som det står på förpackningen, plus blötmat ibland när jag...
2
Svar
36
· Visningar
11 301
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 347
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp