Avslappnad - > form?

TiringTed

Trådstartare
Hej!
Jag rider på ridskola och tävlar dressyr då och då. Rider en ponny som för det mesta är ganska het och spänd. Jag har kämpat ett tag, men nu är hon oftast avslappnad. Men, hur gör kan jag göra för att få henne att gå en ordentlig form, istället för att "bara" gå avspänt med huvudet lägre? Min tränare säger att jag bara ska lite till, men vad ska jag göra lite till? Ställa/lösgöra, halvhalter?
Tacksam för tips! :)
 
Hej!
Jag rider på ridskola och tävlar dressyr då och då. Rider en ponny som för det mesta är ganska het och spänd. Jag har kämpat ett tag, men nu är hon oftast avslappnad. Men, hur gör kan jag göra för att få henne att gå en ordentlig form, istället för att "bara" gå avspänt med huvudet lägre? Min tränare säger att jag bara ska lite till, men vad ska jag göra lite till? Ställa/lösgöra, halvhalter?
Tacksam för tips! :)

Fråga din tränare. Det är helt omöjligt att svara på för någon som inte kan se er.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: MiniLi
·
Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 163
Senast: Bri
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
251
Senast: Ponylove
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp