avstånd i studs

starcraft

Trådstartare
jag hade tänkt hoppa studs med min c-ponny och jag undrar vad det ska vara för avstånd mellan hindrena? om de är 50 cm högt? och när det är runt 1 m?

det fanns en sida förut vet jag som var bra med avstånd i kombinationer och sånt... någon som har adressen till den om den fortfarnade finns kvar?

tacksam för svar!

Sv: avstånd i studs

Mn tränare satte upp studs med två lite långa steg i mellan och på det hoppade både ett halvblod på 175 med stooor galopp och en B-ponny :bump:

Lycka till //Erica

Sv: avstånd i studs

jag brukar ha ca 3m i mellan när vi hoppar då e de en stor häst en d och en c ponny me och de funkar för alla c ponnyn har inte ett jätte steg med det funkar super.

jag tycker du skall testa dig fram mellan 2,5 - 3 m för att se vad som passar din ponny bäst och på vilken höjd + avstånd som funkar

lycka till

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
542
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 667
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?