Hero
Trådstartare
Jag hade nog funderat mer över vilken typ av liv jag ville leva än 40 min extra väg till jobbet - är trädgårdspyssel nr 1 på listan vinner villa och är det viktigt att få rå sig själv. Är bekvämhet och flexibilitet prio vinner lägenhet.
Hurdana människor bor runt omkring - skulle du trivas bland dem? När jag själv letade hus, så var de flesta grannar i områdena typiska barnfamiljer och jag blev udda i områdena, vilket inte är så roligt. Hur ser området i övrigt ut? Möjligheter att utöva hobbies?
PS cykla kan man göra mer än halva året - och det finns elcycklar
Trädgårdspyssel är jag måttligt intresserad av. Så denna bostad har bara en liten plätt gräsmatta och resten naturtomt.
Jag har ju insett att jag trivs med bekvämligheten och flexibiliteten med lägenhet.
Det är ju bara par familjer och familjer med barn. Så jag skulle bli en udda fågel såklart. Men man kan väl vara rätt så anonym för sina grannar ? Mina föräldrar har då väldigt lite kontakt med sina grannar. Min bror har liknade situation där han bor.
När det gäller hobbies så är det där ute jag för det mesta brukar cykla på sommaren. Sen är det inte långt till båtplats (jag vill ha båt nån gång). Så på sommaren skulle jag nog stortrivas där ! Det är mer som en sommarstuga fast för året runt boende.
På vintern däremot så är ju fördelarna inte lika uppenbara, med smal och brant liten väg, kommer jag klara mig utan fyrhjulsdrift? Sen är det stor infart så snöslunga måste inhandlas.