Bukefalos 28 år!

Avståndet avgör hästhållning

(Ridsport)
Ett par i Glimåkra får, från årsskiftet, inte hålla hästar i stall som ligger närmare än 100 meter från närmaste bostadshus. Samma avstånd gäller för gödselförvaring medan avstånd mellan hästhagar och bostadshus sätts till 50 meter.


Läs mer...
 
Sv: Avståndet avgör hästhållning

"Paret har hästar på två olika fastigheter utanför Glimåkra. På den ena är avståndet bara 22 meter mellan stall och grannar skriver skanskan.se. Grannar har klagat till Östra Göinge kommun och vid inspektionerna har det konstaterats att närheten till grannar skapar problem med lukt. Beslutet ska gälla även om det överklagas." Står det i artikeln.

Jag undrar.. vem var där först?
Om stallet var där först kan grannarna dra åt helvete.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 128
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 907
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
548
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min sambo mår dåligt av hunden
  • Återkommande uvi
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

  • Tvillingdräktighet
  • Tungband
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp