avtalsenlig lön???

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har börjat räkna på om vi kanske skulle ha råd att anställa en hästskötare på halvtid några veckor i sommar, då vi verkligen skulle behöva det. (Har en speciell tjej i åtanke, så jag behöver INGA intresseanmälningar... ;) :p) Har letat efter någonstans där man kan hitta vad den avtalsenliga lönen för hästskötare ligger på, men hittar inget.
Nån som vet VAR man kan hitta detta? Eller kanske nån som VET vad lönen bör ligga på för en 17-åring i nämnda yrke?
Någon svartanställning blir INTE aktuell, då jag hatar sånt... :devil:
 
Den här lönen har jag fått när jag arbetade som "stallpersonal" på en ridskola. Har mailat Kommunal och fått dessa siffror, de kan ha ändrats sen dess.

Hej Malin,
Vi har följande minimilöner per månad:
stallpersonal som fyllt 17 år 10 580 kr, fr o m 2003 04 01 10.930 kr

stallpersonal som fyllt 18 år eller fyllt 17 år och har 1 års yrkesvana
13 505 kr fr o m 2003 04 01 13.905 kr

Med vänlig hälsning
Conny Rapp
ordförande Kommunal avd Jönköpings län sektion 1

Har också fått uppgifterna bekräftade från Kommunal i Dalarna, tror lönerna är lokalt satta så därför står de inte med på hemsidan.

Kan tillägga att jag som nu är 19 får ca 14500:- (eller jag kanske redan räknas som 20?).
 
Du jag letade runt ÖVERALLT på deras hemsida under gårdagen, innan jag lade in frågan här. Det gick inte att hitta någonstans! :mad:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 903
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 290
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 912
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 326
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp