Axlar/cykelstyre i ridningen?

Roxanna

Trådstartare
Hur ligger det egentligen till med axlarna enligt ”facit” eller vad som är ”rätt”? Jag får ofta höra att jag är för rörlig i axlarna och därav lätt faller in i ”cykelstyre” om ni förstår vad jag menar. Vissa vill hävda att man aldrig ska röra axlarna så mycket när man t.ex. svänger. Vill gärna höra åsikter :)
 
Hur ligger det egentligen till med axlarna enligt ”facit” eller vad som är ”rätt”? Jag får ofta höra att jag är för rörlig i axlarna och därav lätt faller in i ”cykelstyre” om ni förstår vad jag menar. Vissa vill hävda att man aldrig ska röra axlarna så mycket när man t.ex. svänger. Vill gärna höra åsikter :)

Axlarna ska vara på den linje man rider. En del pratar om ögon vid nyckelbenen som ska se vägen. Det är rätt bra beskrivning. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gry

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 097
Senast: Rosett
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 940
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
856
Senast: Nepenthe
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 168
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp