[B]e: Alpen-Corrado[/B]

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare karrob
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 154
K

karrob

Jag har hittat min drömhäst, o jag är så glad. Förut när jag var ute o gick kom jag på mig själv med att nynna "min lilla ponny min vän, hon gnäggar glatt när hon ser mig igen, över åker å äng..." (fast min "ponny" är 165 och väger ca 600 kg *ler*).

Hon är e: Alpen-Corrado. Finns det någon som kan säga något om denna härstamning?

Sv: e: Alpen-Corrado

Jag såg Alpen Corrado på en hingstvisning i våras, och tyckte att han såg trevlig ut, även om han är av mera gammal modell.

Han har tävlat upp till 1.30 hoppning och PS dressyr.

Hans exteriöra utlåtande är: Ngt kvadratisk hingst med god resning, kraftig hals. Mkt bra kors. Välbenad med stora ledgångar, ngt inåttåad fram. Utmärkt skritt med stort övertramt, kort trav med svagt bakbensarbete. 88897.
Bruksprov: 4 år (4,5 år) gång 8677 (9677) hopp 88/66 (78/67)

Kolla in www.alpencorrado.com

Märkte det :o

Skrev av adressen ur hingstkatalogen, och har varit inne på sidan för länge sen.

Mitt sto är mamma till Alpen Core på hemmsidan han fick 8-8 i hoppning på treårstest, fast han är född i september.

Gud va bra det är med buke! Från okunnighet till vetskap på nolltid. Tack så jättemycket för infon! *ler* jag blev ju inte direkt mindre lycklig nu. Han är ju jättefin, vilket förklarar att hans avkomma (som jag ska få köpa!!!) är världens finaste :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser... 2
Svar
35
· Visningar
6 665
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 632
Senast: moonstruck
·
Avel Jag har mitt sto ute på annons då jag är sjuk, det är ju helt fel läge att sälja vad man nu än försöker sälja i dagsläget och nu närmar...
Svar
9
· Visningar
1 625
Senast: jerseyko
·
Ridning Har en frieser på foder som jag har på foder för att hon är hastigt inriden o inkörd i holland o har därefter varit avelsto. När ägarna...
Svar
14
· Visningar
3 334
Senast: Mariaauto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka