B o T täcke

ulle.j

Trådstartare
Funderar på att köpa ett back on track täcke,men vet inte om jag ska köpa nättäcket eller fleecetäcket? Nån som har dessa och kan berätta för och nackdelar? Syftet är att använda som natt täcke eller under ute täcke kalla dagar. Tack på förhand!

Sv: B o T täcke

Såg ett sådant nättäcke igår på en kompis häst. Hon klagade på att det gick hål i nätet. Annars vet jag tyvärr inget om dem.:angel:

nät!!!!

dessutom väldigt bra passform för fullbloden (om du har en tunn bog) ;)

tror att strl är lite stora... skulle önskat ett 130cm täcke, men det är ju 135...

Nät har du större användsningsområde på då den är lättare att använda under sommaren också, fleece kan vara lite väl häftigt till sommaren. Även om när är kallt är den ju ändå varmare än ett vanligt "nättäcke" pga. funktionen. Fleece säger ju sig själv att de är klart varmare osv, men jag har både när och fleece och änvänder mer mitt nät, endast fleece när hästen är svettig.

Det är lite så jag tänker.. att nät har jag nog bättre användning för. Vad bra att nån med både nät och fleece svarade! :D

Min har tvärtom stor bog.. så det låter ju bra att de är stora för min del :angel:

sen är de ju bra att de kommigt även hals till nät :) Först fanns de bara till inne. ute och fleece men VÅGEN för nu har de kommigt till när också.

Tror du gör rätt i att skaffa nät :)

men nättäcket ser ju inte ut som ett vanligt nättäcke väl? jag tänkte mig ett med stora hål! (typ svettäcke) :p

vad kostar det?

fleecetäcket helt klart!
nättäcket ser fult ut och verkar gå sönder väldigt lätt.

jag har fleecetäcket. jättenöjd med det. men det är litet i stl, har 155 på min häst som oftast har 145 på innetäcken. har även stalltäcket rime till min andra häst och det är tvärtom stort i stl!

Håller med, men tror faktiskt att du kan köpa den storleken din häst brukar ha när det gäller fleecetäcket.

jo kanske. min häst är ju en stor 145'a sas. men jmf med stalltäcket är det väldigt lite, har nämligen samma stl i båda så skillnaden är tydlig.

nej de gör den inte, utsidan har små hål och så finns de en insida med en tunnt tyg men själva effekten i, täcket går på stax under 1900kr

Kommigt hit, dock inte hunnit komma ut på hemsidan, men ring så fixar dom de, alt. maila. minns jag rätt gick halsen på 690kr.

där jag jobbar säljer vi ca 3 nättäcken i veckan, INGEN har kommigt och klagat på att de gått sönder. Har dock läst om en på buke som gnuggat lätt sönder sitt i boxen. Men kan en häst gnugga lätt? och hur länge stod den och gjorde de?

Jag har haft mitt sen de kom ut och fortfarande helt och använder de flitigt..

jag har nyss beställt ett sommartäcke/undertäcke =) jag tycker dom verkar toppen! - man kan använda dom närsom hällst.

Köpte nättäcket just för att kunna använda de även när de är lite varmare - fleece känns lite väl bra att använda på våren/sommaren som några tidigare sagt. Har inte haft några problem med att de skulle gå sönder, fastnar hästen i något går ju fleece sönder ganska lätt med.

*kl*

Jag har nät täcket. Är nöjd med allt utom storleken.
Hade hört att det var stora storlekar och köpte därför en strl mindre än vanligt.. När täcket kom så var det för litet för pållan och lata jag orkade inte byta.
Så nu har det spruckit lite här och var för att det är för litet :angel:

Kanske kan bero på att hästen min har ganska kraftig bog (eller är ganska kraftig över huvudtaget..), men annars skulle jag säga att täckena är normala i storleken.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 450
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 332
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka