Babykläder - märken

mandalaki

Trådstartare
Jag letar efter lite finare babykläder, gärna könsneutrala, ekologiska osv. Kommer inte längre än till Polarn&Pyret.

Vilka märken ska jag titta efter?
 
Sv: Babykläder - märken

Håller med föregående talare :D me&I? Geggamojja har väldigt fina mössor iaf :)
 
Sv: Babykläder - märken

Molo utöver de tidigare nämnda? PoP tycker jag personligen ofta är lite tråkiga, främst i färgval. så neutralt och trista färger ofta.

Könsneutrala tycker jag är svårt, jag har alltid klätt min son i det jag tycker är fint. Inte klänningar (men jag hade dåligt samvete för det förra sommaren, när jag avstod från att klä honom i klänning fast jag egentligen kände att det är det som vore skönast för honom), men allt annat, även sånt som klassas som "tjejigt" i andras ögon. Jag tycker att det är oviktigt att sätta könsstämpel på små barn, därför mixar jag. Det är få som gör det dock, väldigt många har så gott som enbart mörkt till pojkar och rosa/ljust på flickor. Så så länge synen är att ljust = tjej och mörkt = kille så kommer inte några märken ha könsneutrala kläder i allmänhetens ögon. Sorgligt nog.
 
Sv: Babykläder - märken

Blingo har fina färgglada kläder och Villervalla är jättefina. Molo är FÖR färgglada för mig d eär lite skrikiga och många färger!
 
Sv: Babykläder - märken

Nannou är ekologiska tex
Jag gillar även Katvig ,Molo ,Småfolk,Villervalla ,Nova star & Blingo :)
 
Sv: Babykläder - märken

ej sikke lej och plastisock. Lindex har ett fint grundsortiment enfärgade kläder.
 
Sv: Babykläder - märken

Säger som en massa andra, Villervalla. De håller dessutom formen och färgen bra i tvätt efter tvätt i 60 grader och tumling, medan t ex me&I behöver 40 grader och hängtorkning för att inte bli dassiga i färgen. Mycket trist eftersom jag gillar färger och motiv hos me&I
 
Sv: Babykläder - märken

Jag har uteslutande kläder från följande märken:

Villervalla
Geggamoja
Molo
Ej sikke lej
Småfolk
me&I
Lindex

Könsneutral är svårt ord eg, vad är det mer exakt du menar?
Jag anser att jag klär Ella i könsneutrala kläder om än med mycket färg. Jag ogillar att det ska vara tuffa kläder till pojkar och gulligull-kläder till flickor så jag kör med alla färger och mönster som bloppar, stjärnor, ränder m.m

Men är det mer enfärgat du menar så går nog många av förslagen bort.
 
Sv: Babykläder - märken

Minimundus har ekologisk bomull i sina. Kanske inte så häftiga och färgglada och kanske inte det du letar efter.
 
Sv: Babykläder - märken

Oj, tack för alla tips, nu ska jag gräva ner mig:love::bow:

Mammas - jag håller med dig om Polarn&Pyret, det var bara det enda jag kunde komma på.

Och jag håller med dig om könsneutralt också, egentligen. Men det finns ju alternativ, klara, starka färger. Eller svart, vitt, grått, brunt.

Calazirya - jag menar just inte gulligull och rosa till flickor och tufft och blått till pojkar. Vore det min bebis skulle jag lätt kunna välja rosa om det var en pojke. Men den kommande bebisen är inte min och då rättar jag in mig i fållan - lite grand.

Nu ska jag kolla alla era tips:bow:
 
Sv: Babykläder - märken

Ah men färg är inga problem, dvs starka färger i olika kulörer?

Då är Villervalla att rekomendera absolut. Bäst är om du kan besöka en butik för deras webbshop tycker jag är lite tråkig och dom har ganska lite av sitt sortiment där.
 
Sv: Babykläder - märken

Jösses:crazy:

5178_2010312694056512291.jpg
 
Sv: Babykläder - märken

Har kollat runt nu... Det finns mycket fint!

Minimundus randiga och enfärgade grejer i naturfärger är:love:

Vad köper man till en nyfödd, 50? Eller ska man tänka lite längre fram och välja 60?
 
Sv: Babykläder - märken

Då är Villervalla att rekomendera absolut. Bäst är om du kan besöka en butik för deras webbshop tycker jag är lite tråkig och dom har ganska lite av sitt sortiment där.

Aha, bra att veta! Jag skulle gärna se mer av dem. Ska leta upp en butik.
 
Sv: Babykläder - märken

Håller med om Villervalla mm! Jag köpte ett pat T- shirts därffrån härom veckan o expediten sade att årets kollektion är liten i storlek, så jah gick upp en strl o det blev perfekt. Kanske ngt att tänka på.

Jag tycker nog att PoP har ganska mkt färgglatt o kul oxå, och Lindex tycker jag är de av de "vanliga" kedjorna som har mest färgglada och roliga barnkläder. De är ju lite billigare än "barnklädesmärkena" oå. Vår son har i princip bara kläder i starka, glada färger o definitivt inga våldsmotiv! - undrar om han revolterar senare o bara vill ha svart med dödskallar :crazy:...

Ett märke som inte har nämnts är Lip Fish - jättekul kläder tycker jag.

Angående storlek hade jag kört på minst 56 - alla barn kan inte ens ha 50 från början utan går på 56 direkt. Jag har köpt 62 eller 68 när jag köpt lite "finare" prestenter - det är ju kul om man hinner använda det i a f några ggr.

Lycka till!
 
Sv: Babykläder - märken

Fast mina tröjor har blivit lite noppiga på tvättsidan. Och jag har inte vänt dem *grr* Så utsidan är noppig och insidan jättefin. Härmed vänder jag ALLA kläder avigt innan tvätt... Tidigare har jag bara vänt kläder med tryck.
 
Sv: Babykläder - märken

½ kl

Men är det många som tvättar barnkläder i 60 grader?

Jag försöker tänka lite miljövänligt även här och tvättar i så låga grader som möjligt, Ellas kläder blir riktigt rena redan i 30 grader exemplevis.

Kanske beror på vilken tvättmaskin man har ?
 
Sv: Babykläder - märken

*KL*

Jag tittar på den här kombinationen i plysch:

plysch_tim_luvjacka_brun.jpg


Den finns i 50, 60 osv. 60 ska vara 3-4 mån och de ska vara stora i storleken, eftersom de inte är färgade har de inte krympt något alls. De krymper alltså en del när man tvättar dem själv.

Tror ni att 60 kan passa då? Det är ju fina kläder så de får gärna passa lite längre än just bara den allra första tiden.

Eller kan man inte alls köpa sånt med tanke på att bebisen kommer i maj? Blir det för varmt? Eller kommer h*n ändå inte att kunna ha 60 förrän efter sommaren?

(Ska inte köpa riktigt än, bebisen måste komma till världen först, är lite skrockfull på den punkten)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Om det ens är ett känt märke. Jag har en kavaj jag en gång i tiden köpt second hand som det står "Rapps dam" på. Jag hittar ingenting om...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Ramona
·
Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: julgrisen
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 601
Senast: BernT
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp