Babykläder - märken

Sv: Babykläder - märken

Nu är ju jag kanske fel person att uttala mig om könsneutralt eller inte då jag brukar bli påhoppad om att L kommer att bli bög

Jag skulle vara helt nöjd med en son som var bög!

Även Åhléns i staden där mandalaki bor har bra barnkläder, som jag tycker är könsneutrala (men min son verkar vara lite bi, så jag kan ju ha fel).
 
Sv: Babykläder - märken

Ang storlek: Vi fick INGA 50-kläder när Ellen var ny, så vi fick åka och panikhandla när alla 3 setten vi hade var i tvättet...

Det råkade vi också ut för. Det var inte alls roligt att tvångshandla första veckan. Det blev hellre billigt än fint... Men nu är jag förberedd med små kläder i begagnat skick och så kan vi köpa det som vi verkligen vill ha istället oavsett pris eller märke! Dessutom behöver vi inte handla första veckan. *puh* Jag tror nämligen att vårt nästa knott blir lika litet. Jag är ju liten själv så!
 
Senast ändrad:
Sv: Babykläder - märken

Jag skulle vara helt nöjd med en son som var bög!

Även Åhléns i staden där mandalaki bor har bra barnkläder, som jag tycker är könsneutrala (men min son verkar vara lite bi, så jag kan ju ha fel).

Så länge L lever med en person han är lycklig med är jag nöjd. Oavsett om det är en kille eller tjej. :) Dock har jag svårt att tro att hans sexuella läggning skulle påverkas av de kläder han har som liten, men jag kan ju vara helt fel ute. :p Det kan ju vara leksaksspisen eller dockan också. ;)
 
Sv: Babykläder - märken

Och blir det kris på 50-fronten skickar du ett pm till mig, så skickar jag lite av Ellens! :laugh:
 
Sv: Babykläder - märken

Jag tycker egentligen att det bästa är att handla innan bebis är född, så att man inte vet könet.

Vågar inte, om nåt går galet kan det isåfall bli mitt fel:o... Allt måste ha gått bra först.

Tack allihop, jag läser noggrant vad ni skriver. Sar, jag är nog inne på det du säger: att köpa i storlek som den lill* kan ha i höst, om jag väljer de där rätt varma plaggen.
 
Sv: Babykläder - märken

Och blir det kris på 50-fronten skickar du ett pm till mig, så skickar jag lite av Ellens! :laugh:

Jag anmäler mig också som innehavare av massa 50-kläder :D Elina hade det i flera månader... hon badade i stl 44 när hon föddes :eek: Lilla räkan!
 
Sv: Babykläder - märken

Jag skulle vara helt nöjd med en son som var bög!

Även Åhléns i staden där mandalaki bor har bra barnkläder, som jag tycker är könsneutrala (men min son verkar vara lite bi, så jag kan ju ha fel).

Det är ju jättepraktiskt, så kan han hjälpa till med inredningsfrågorna hemma :angel:.
 
Sv: Babykläder - märken

Och blir det kris på 50-fronten skickar du ett pm till mig, så skickar jag lite av Ellens! :laugh:

mandalaki: Och PM:a mig med, för jag har också Ellenkläder här. Min tuva växer som ogräs och den underbara Jacko har strött fina kläder över henne som hon knappt hann använda innan hon marscherade raka spåret upp till 62 och nu är hon inne och tullar på de få stackars 68: or vi har, mixat med rymliga 62: or och då är hon ynka 3 månader.

Så det är som sagt väldigt olika.
Släng hit ett PM så kan jag skicka oanvända "nyfödingsplagg".
Och tro mig, könsneutral is my middle name. :cool:

:)
 
Sv: Babykläder - märken

Nja, nu är det nog ett missförstånd här. Det är inte mig jacko erbjuder kläder, hon har svarat någon annan.

Jag ska köpa för att ge bort och ska absolut inte ha begagnat.
 
Sv: Babykläder - märken

Sorry!
Såg det nu.

*skrapar med foten och lommar ut*

Fast faktum kvarstår, jag har oanvända plagg, nya från affär.
Men jag förstår om du vill köpa nytt ändå.
Tycker du fått bra tips här.
 
Sv: Babykläder - märken

Nöjet i att få botanisera i den här djungeln - för första gången på många år - ska ingen få ta ifrån mig;)
 
Sv: Babykläder - märken

Storleksexperter - är ni kvar?

Bebis kom ut i formatet 3500 gram och 50 cm.

Om jag köper denna body och dessa byxor, vilken storlek ska jag välja?

de_knytbody_na.jpg


deesde_plyschpanta.jpg


Bodyn finns i 40-60, byxan i 40-90. Byxan har mudd både i midjan och vid fötterna, kan alltså vikas vid behov så att byxan kan användas länge.

Ska jag gå på 60 i båda?

(Och tror ni att man kan få modellen på köpet?:love:)

saga_omlottoplysch.jpg
 
Sv: Babykläder - märken

Man växer väl ca 1 cm i veckan där i början? Jag tror att sonen gjorde det och hans kompisar också. Andra kompisars barn som varit prematurer har vuxit ännu snabbare! Så jag skulle kört på 60. 50 är för litet tror jag.
 
Sv: Babykläder - märken

Jag hade satsat på 60. (40 är för för tidigt födda bebisar.)

Kalufsen på modellen måste ju vara fejk!

Tillägg: Brandgul - bebisar kan växa 15 millimeter på en enda natt, enligt någon studie jag såg för många år sedan! (Fast de gör det nog max en natt i veckan iofs.)
 
Sv: Babykläder - märken

Ja, 40 är prematurstorlek, det har jag inte ens övervägt.

Tack båda!

Förresten Petruska - det lutar åt samma namn som senaste tillskottet i din krets:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Babykläder - märken

Förresten Petruska - det lutar åt samma namn som senaste tillskottet i din krets:love:

Det namnet är ett av de allra vanligaste bland nyfödda just nu. Modern till vårt tillskott är så extremt trendkänslig att hon från praktiskt taget andra sidan jorden prickar in just det namnet. Och där gör det kanske inte så mycket att namnet är vanligt är vanligt vid nordpolen, men kanske tycker dina anhöriga att vanligheten är en nackdel? Om de får reda på det?
 
Sv: Babykläder - märken

Jag hade satsat på 60. (40 är för för tidigt födda bebisar.)

Kalufsen på modellen måste ju vara fejk!

.)

Jag hade oxå satsat på 60.
Och kalufsen såg likadan ut på syrran när hon var liten, och jag hade oxå rejält med hår när jag föddes... :D
 
Sv: Babykläder - märken

Nja, de skulle kunna ta det som en synpunkt och såna vill jag inte ge dem:laugh:. De har säkert övervägt namnet noga, det kan dessutom ha släktanknytning på den sida av släkten som inte är min. Ska fråga det vid tillfälle. Det är dessutom väldigt fint så det förtjänar att vara vanligt;):love:

Snurrfian - japp, har beställt nu och det blev 60. Får se hur länge det passar.;)
 
Sv: Babykläder - märken

Lingon & Blåbär har fina kläder, mycket marin, rött, blått, vitt, tryck & enfärgat.

Ekologiskt & Ökotexmärkta kläder, har en del i garderoben till dottern.

Dock är det homeparty försäljning

Vi köpte 50/56 & 62/68 när vi väntade dottern, när hon föddes fick vi kila iväg & köpa rena 50 kläder för hon drunknade i 50/56.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Acto
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
730
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
668
Senast: Trassel12
·
Kläder & Bli fin Om det ens är ett känt märke. Jag har en kavaj jag en gång i tiden köpt second hand som det står "Rapps dam" på. Jag hittar ingenting om...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp