Back on Track framknäskydd hålls inte på...:(

Sar24BB66

Trådstartare
Jag har nyss köpt ett Back on Track skydd till tantens ena framknä. Hennes mått ovanför och under knäet var olika de som skyddet hade, hon var mellan storlek M och L. Beställde L då jag tänkte att det är bättre att det är lite för stort än för litet. Skyddet passar faktiskt helt okej, det är bara den sista nedersta remmen som blir lite lång. Hade det på under natten, men på morgonen hade det åkt ner till kotan. :( hade det på nästa dag i hagen, och såg att det inte hölls uppe utan gled ner så småningom efter ett par timmar. Vad ska jag göra åt detta? Skulle gärna vilja ha det på under natten, därför köpte jag det...Är det bara att inse att hon bara kan ha det på under dagen då jag kan gå och rätta till det när det glider ner? Någon annan som har samma problem?
 
Senast ändrad:
Sv: Back on Track framknäskydd hålls inte på...:(

Jag har sånna! Det enda som håller uppe dom är om något tar emot. Jag använder mig av snabbandage. Snabbt att ta av och på, on du tänker till lite så vad är oddsen att de ska sitta kvar själva? Över ett knä så rör sig hela tiden. Men jag får det att funka såhär, men när jag köpte dlm visste jag om det sedan innan att man behövde det. Hoppas du får användning av det för på min funkar det superbra :)
 
Sv: Back on Track framknäskydd hålls inte på...:(

Oj tusen tack för tipset!! :bow: jag trodde nästan att det inte fanns någon lösning, men att linda och stöda underifrån borde ju fungera! Ska testa det! :D
 
Sv: Back on Track framknäskydd hålls inte på...:(

När jag hade såna till min ena donna så använde jag BoTs snabbandage samtidigt, så kasade de inte ner även om hon hade dem i hagen.
 
Sv: Back on Track framknäskydd hålls inte på...:(

Jag tycker att knäskydden var fruktanvärt stora i storlekarna. Min travare är inte spinkig, han har rätt rejäla ben men på honom får jag ha storlek S och på hans knäkappor som han har till travet går han med storlek M. Just som du sa så är den nedre remmen en aning för lång.

Jag hade köpt en mindre storlek och sedan lindar jag alltid med bandage och padd under och en bit på knäet när han har de skydden.
 
Sv: Back on Track framknäskydd hålls inte på...:(

+ Tagliabue

Tusen tack för era svar, problemet är löst! :)
Tagliabue, jag tycker också att måtten var lite konstiga...har även ett bakskydd, det sen igen passar perfekt, och även om det inte skulle göra det går det ganska bra att justera remmarna då det finns mycket mer kardborreband på det (både översta och nedersta remmen av tre remmar läggs ett helt varv runt benet med kardborre runtom) än på knäskyddet där det bara finns en kort kardborrestump var för varje rem...

KL

En grej jag började fundera på nu i alla fall, var att bör min häst ändå bara ha skyddet på under dagen då jag tänkte om det blir obekvämt och spänner på natten då hon ligger...vad tror ni?
 
Sv: Back on Track framknäskydd hålls inte på...:(

Haft samma problem!
Dock ville jag kunna ha dem utan massa andra grejer på, så vi fick vackert sy på en liten extra bit för resåren att fästa i.
Inte jättefult ändå och det fungerade bra det med. :)
 
Sv: Back on Track framknäskydd hålls inte på...:(

Jag har haft mina skydd på min kuse både i hagen och över natten så det är inga osm helst problem på min iaf :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Scata
·
Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 407
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Bestämde mig hastig och lustigt för att lilltanten skulle få ett Back on track-täcke. Hittade en tysk sida där de sålde täcket (inte...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Iamia
·
Utrustning Köpte ett BOT utetäcke av en privatperson, och då jag fick hem detta på posten så blev jag väldigt misstänksam om detta verkligen är ett...
Svar
9
· Visningar
2 782
Senast: Highcat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp