Hur ska ett Back on track täcke sitta?

Iamia

Trådstartare
Bestämde mig hastig och lustigt för att lilltanten skulle få ett Back on track-täcke. Hittade en tysk sida där de sålde täcket (inte många som säljer det här), men de hade en lite suspekt storleksväljare som inte överensstämde med storlekarna som BoT finns i. Valde det som jag trodde skulle bli 34, men det visade sig vara 37. Så här ser hunden ut i täcket:

5605-1477645351-adc5bfbbd36624f7047cf5d44a2df363.jpg


Det är ju "mindre stort" än jag trodde, men speciellt i bogen känns det lite väl glappigt även om det går att dra åt halsen. Rygglängden mellan gummibandet i halsen och överkanten på svanshålet är 30 cm, vilket egentligen passar tantens rygglängd. Egentligen tror jag ju att 34 skulle sitta bättre. Å andra sidan så kommer nog min andra russell (nu 7 månader) att bli något större än tanten och det hade ju varit praktiskt om han kunnat ärva täcket...

Vad tycker ni? Ska jag tänka att det bara är stort och gosigt eller ska jag göra mig besväret att byta det till en storlek mindre och riskera att unghunden växer ur det och behöver ett eget?
 
Bestämde mig hastig och lustigt för att lilltanten skulle få ett Back on track-täcke. Hittade en tysk sida där de sålde täcket (inte många som säljer det här), men de hade en lite suspekt storleksväljare som inte överensstämde med storlekarna som BoT finns i. Valde det som jag trodde skulle bli 34, men det visade sig vara 37. Så här ser hunden ut i täcket:

5605-1477645351-adc5bfbbd36624f7047cf5d44a2df363.jpg


Det är ju "mindre stort" än jag trodde, men speciellt i bogen känns det lite väl glappigt även om det går att dra åt halsen. Rygglängden mellan gummibandet i halsen och överkanten på svanshålet är 30 cm, vilket egentligen passar tantens rygglängd. Egentligen tror jag ju att 34 skulle sitta bättre. Å andra sidan så kommer nog min andra russell (nu 7 månader) att bli något större än tanten och det hade ju varit praktiskt om han kunnat ärva täcket...

Vad tycker ni? Ska jag tänka att det bara är stort och gosigt eller ska jag göra mig besväret att byta det till en storlek mindre och riskera att unghunden växer ur det och behöver ett eget?
Hööks säljer BoT och jag köpte ett där till ena hunden. Du kan ju ta med dig jycken dit och prova storlekarna så vet du vad du vill ha. De hade tidigare en kampanj med 15% rabatt har jag för mig, jag passade på att köpa då. :)
 
De är väldigt stora i storlek. Jag tycker inte det ser så himla tokigt ut, jag tror det jag har är större på hunden.
 
Oj! Hela två svar! Fantastiskt! ;)

"Problemet" löste sig av sig själv när jag frågade mannen vad han tyckte. Han tyckte nämligen att vi helt enkelt skulle behålla detta till "valpen" och köpa ett mindre till tanthunden. Jag beslöt mig för att inte alltid vara så hmmm...ekonomisk...och har nu beställt en mindre storlek också. :up:

@Mia_R Problemet är ju att jag inte bor i Sverige och kan åka och prova... Annars hade det ju varit super med lite rabatt!
@lady_vip Tack! Det var sådana kommentar jag hoppades på!
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: MiniLi
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 025
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Har en 2-årig tik (fralla) som just fått diagnosen lindrigt diskbråck i ländryggen. Nu står hon på smärtstillande och striktvila i 2 v...
Svar
18
· Visningar
2 205
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 632
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp