Back on track knäskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Patience_ox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 534
P

Patience_ox

Jag har precis köpt knäskydden för bägge framknäna i stl S men på min arab glider dom ner/hästen föser ner dom hela tiden.

Köpte längre kardborreband eftersom dom befintliga var för korta och limmade på dom ( själva underdelen) med enl en skräddare ett jätte bra textil lim...
efter 4 limningar samt lååång torktid innan användning så lossnar dom hela tiden:mad:
Vet ni om man kan sy fast dom med maskin? Är det bara i yttersta tyget man kan sy eller kan man köra på rätt igenom utan att sabba dom?

Hoppas på svar och bra lösning ;)

Sv: Back on track knäskydd

Du kan sy rakt igenom.

Frågan är om de är fel storlek för din häst. Mina satt fast även när hästen kliade eller när han la sig/reste sig. Otroligt bra passform faktiskt, man fick 'ta i' om man skulle kunna dra av dem neråt.

Alternativet är att linda eller sätta ett skydd på som stoppar knäskyddet från att glida.

vi har testat det men dom va nedanför knäet iallafall...

köpte den minsta stl som fasnns, small. visste inte att det fanns mindre...det fanns iallafall inte i butiken där jag var. frågade också om stl S va rätt för en arab och det var det enl försäljaren.

Tror inte det finns mindre än small, så kanske finns det inte ett tillräckligt litet för din.

Men blir lite brydd att du fick förlänga kardborrebandet, jag hade massa band ÖVER istället jag. Så knepigt.

Kan du lägga in en bild kanske, med det på?

Men om du lindar med padd + stallbandage, och så lindar du upp över nederkanten på BoT-skyddet, korvar det sig ner på halva knäet då med alltså? (För ner kan det ju inte kasa då, i nederkant)

Blir också lite brydd över att kardborrebanden är för korta, för även jag hade massa kardborreband över när jag änvände knäskyddet. Hade för övrigt också stl S på liten storhäst med "spindelben".

För att få de att sitta satte jag på först knäskyddet och sedan lindor till precis över nederkanten på knäskyddet. Alt hade jag back on track snabbandagen istället för att linda. Men hade aldrig problem med att det kanade ner då.

nej alltså det som är fäst på själva skyddet var för kort så det jag fäste med hamnade bakom dessa då jag var tvungen att dra åt så mkt så det var bara ngn millimeter som snuddade i varandra, jag var alltså tvungen att köpa mer av det som man fäster I, det man fäste MED gick nästan runt till andra sidan.

Testade med vet-flex och lindade i nederkant men hon hasade ner hela knäskyddet iallafall, hon kanske tyckte det blev för varmt o vill hon nåt så lyckas hon den sabla hästen :d;)

finns det knäskydd för hästar nu också? ojoj.
vi använde människoknäskydd på våran ponny innan vi tog bort honom, funkade finemang.

Liknande trådar

M
Hästvård Någon mer än jag som köpt BoT knäskydd, och isåfall hur upplever ni passformen på dem? Blev grymt besviken när det par jag köpte glider...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Marshal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vab eller inte

Hund, Katt, Andra Djur