Back on track med kardborreband

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 749
I

Ingrid och Lukas

Hej,

Har beställt men inte fått BOT med kardborreband. Har de vanliga paddarna som vi använt under lång tid och är jättenöjd.

Men nu blev det med kardborreband när vi skulle köpa ett par till. Läste på försäljarens sida om att de inte skulle lämnas på över natten?? Som jag tolkade det som stod på deras hemsida var för att effekten ev. är starkare än de vanliga paddarna.

Någon som har de med kardborreband och kan uttala sig???

~Ingrid

Sv: Back on track med kardborreband

Jag har dem. Vad jag förstod så visste de ännu inte om dessa paddar kunde vara effektivare än de andra och därmed kunde det vara ökad risk för blistring? Själva padden transporterar ju bort fukt men den gör inte det yttre lagret av neopren. Kan det ha med det att göra? Jag har dock använt dem på nätterna utan problem. Har bara varit nogrann men att benen varit torra när jag satt på dem. Tycker att de har fungerat väldigt bra. Har inte haft några problem alls med dem. Jag har svårare att få ryggvärmaren att sitta på plats... ;)

Jag har dem men de kan inte användas med neopren padden utanför när det är så här varmt. De andas inte så fukten från benen lägger sig mellan själva padden och neoprenet. Men är det kallare än 15 grader funkar de bra, då blir det ingen "kondens". Vet inte riktigt varför det inte är bra att det blir lite fuktigt mellan paddarna, men det är vad som stog på lappen man fick med och vad hon sa när jag köpte dem... Annars är de jättesmidiga!

Ok då är det som jag misstänkte då att det har nåt med ytterhöljet att göra. Jag har täcket och har använt det i över ett års tid och vanliga paddarna med utan att ha märkt någon blistringseffekt alls.

~Ingrid

Jag har dem men de kan inte användas med neopren padden utanför när det är så här varmt. De andas inte så fukten från benen lägger sig mellan själva padden och neoprenet. Men är det kallare än 15 grader funkar de bra, då blir det ingen "kondens". Vet inte riktigt varför det inte är bra att det blir lite fuktigt mellan paddarna, men det är vad som stog på lappen man fick med och vad hon sa när jag köpte dem... Annars är de jättesmidiga!

Vilken tur då att vi nästan alltid har så kallt här i norr då :crazy: enda fördelen kan man tycka.

Ska bli så spännande att få prova dem. Jag har de nuvarande med Eskadron stallbandage och det är också lättsamt.

~Ingrid

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 202
Senast: Scata
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: LilaTiger
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 438
Senast: Fruentimber
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 305
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka