Back on Track täcke

B

**BORTTAGEN**

Funderar på att köpa ett sådant stalltäcke men eftersom det är väldans dyrt (ca 2600 kr) så skulle jag vilja veta hur ni som har BOT-täcken tycker att dom är? Varför köpte ni ett BOT-täcke och fungerar det som ni hade hoppats? :confused:

Jättetacksam för svar!
 
Det funkar lika bra med ett vanligt ulltäcke eller annat varmt täcke. Varför just köpa ett så dyrt täcke? Spar dina pengar!
 
Stop och belägg där!!! BoT-täcket avger infraröd värme som stimulerar hästens kropp på ett sätt som varken ULLTÄCKE eller annat täcke gör!
Jag har en vallack som tidigare hade problem med spänningar i bog och kors, BoT-täcket har verkligen gjort susen med honom, numera är han fri från dessa spänningar men går med BoT i förebyggande syfte, det är helt klart värt varenda krona. Du påstår att ulltäcke skulle fungera lika bra, det är inte sant, då hade min häst inte behövt ha BoT, för det var först med detta täcke och masage han blev bra. Han masseras nu 1 gång/vecka i förebyggande syfte + att han tycker det är skönt och avkopplande. ;)
 
Jag är tveksam att ett ylletäcke skulle ha samma effekt som ett BOT-täcke... Faktiskt...

Men har du några bevis på att det skulle stämma så får du jättegärna dela med dig. :)

BOT-täcket är svindyrt jag vet, men jag tror verkligen att det skulle kunna hjälpa min häst att slippa sina ryggbesvär och stela muskler.
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 385
Senast: CFrisk
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 498
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp