Back on track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare smiling_sun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 2 806
S

smiling_sun

Någon som använder BoT stalltäcke? Hur har det funkat på era hästar? Funderar på att köpa till min häst, som har spända muskler och lätt kissing spines.

Sv: Back on track

Jag har ett BoT innertäcke och de är mitt absolut bästa köp någonsin, bättre hästen *le*

Hästen min står i spilta, var lite stel förut på morgonen men inget efter han börjat ha på sig täcket.

Han var även känslig över ryggen och de är borta, suveränt täcke som jag aldrig kommer att sluta ha. Alla mina hästar för all framtid kommer att få ha BoT innetäcke =) Suveränt täcke =)

ska tipsa också att de är billiga på www.good4u.se =)

/M

kanske ska tillägga att jag ska köpa fleece täcket också =)

så nöjd är jag =)

/M

smiling_sun skrev:
Någon som använder BoT stalltäcke? Hur har det funkat på era hästar? Funderar på att köpa till min häst, som har spända muskler och lätt kissing spines.

Jag har det till mitt kallblod, är mycket nöjd. Vi använder det både i förbyggande syfte och när man jobbat lite extra.

lukasbot.jpg

Jag har paddarna också som jag stoppar in i Eskadrons snabbandage. Skulle gärna som Martina gjort köpa fleecetäcket också eller någon annan av deras produkter.

~Ingrid

Ja skulle med vilja ha fleece täcket. I förebyggande syfte men ja tror det kommer va lite stort för min lilla pålla. =/

Har fleecetäcket också inbyggd keramik och dungerar som det vanliga täcket?

jag tror de ska ha samma sak inne som innetöcke i sig, tror du hittar info om dne på bot hemsida..

/M

Ni anvönder alltså inte BoT täcket före träning, utan bara efter??
Intressant =)

men vad haf fösrtått så är BoT som liniment ungefär??

Ähh spelar ingen roll vad de är så länge det gör min häst gott =)

/M

Jag har ett tunnare stalltäcke från BoT och ska köpa fleecetäcket. Jag är jättenöjd med funktionen, massören var förvånad över hur mkt det hjälpte. :D

Däremot tycker jag inte det är så bra passform och kvalitet, mitt har hästen bara haft om nätterna och det passar rätt bra och han är inte "vild" av sig men det har redan gått söner och fått lagas i sömmarna runt 3 gånger. De nyare täckena hoppas jag är bättre. Lite surt med så dålig kvalitet på själva konstruktionen när det kostade över 2000 kr. :crazy:

Jag har denna:
Stall- & Innetäcke Bogveck, andas - Täcke för användning under utetäcke eller i stall
bot_stall_sida_3.JPG

i svart ...

Good4u har väldit bra servic och är väldigt personliga, rekkomenderar varmt att köpa av dom..

/M

De har jag också reagerat på, sömmarna sprack vid manken på mitt äcke dock hörde jag av mig till säljaren jag köpt täcket av och jag fick ett presentkort på dreas affär då täcket inte kunde reklameras pga att jag ahft det en tid och att sömmarna sprack vid ett sånt ställe där hästen lätt har kunnat busa och på så sätt gått sönder..

men betalar man 2500 för ertt täcke vill man görna att det ska hålla bättre, men fungerar det gör de i alla fall =)

/M

Ja, sömmarna kring ryggsömmen och kring manken sprack efter typ en vecka. :mad: Ja, jag är jättenöjd över funktionen för den är super, men för ett så dyrt täcke vill man ju att det ska hålla också. Hoppas fleecetäcket är bättre.

hurtigmartina skrev:
Ni anvönder alltså inte BoT täcket före träning, utan bara efter??
Intressant =)

men vad haf fösrtått så är BoT som liniment ungefär??

Ähh spelar ingen roll vad de är så länge det gör min häst gott =)

/M
Hej,

Nej du missuppfattade nog det jag skrev - som jag skrev så använder vi det "i förebyggande syfte" med det menar jag före träning och så efter träning. Men ibland har han sitt vanliga HW täcke om det är superkallt.

~Ingrid

Lord Owen skrev:
Jag har ett tunnare stalltäcke från BoT och ska köpa fleecetäcket. Jag är jättenöjd med funktionen, massören var förvånad över hur mkt det hjälpte. :D

Däremot tycker jag inte det är så bra passform och kvalitet, mitt har hästen bara haft om nätterna och det passar rätt bra och han är inte "vild" av sig men det har redan gått söner och fått lagas i sömmarna runt 3 gånger. De nyare täckena hoppas jag är bättre. Lite surt med så dålig kvalitet på själva konstruktionen när det kostade över 2000 kr. :crazy:

Skumt det där med sömmarna... jag har ju samma fast i svart. Lukas är ju rätt rund om magen och sover ofta liggande och ändå har mitt inte gått sönder någonstans alls...

Kan det vara så att det svarta täcket är av annan kvalité än det blå? Det svarta är väl det nyaste i deras sortiment.

~Ingrid

*hugger knapp*
Någon som har knäskydden? Kan man ha dem på hästen när de rids också? Har nämligen en häst som slår i sig i knäna fram

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
942
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka