Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väldigt praktisk! Antar att det är för att man (jag) spenderat så mycket tid bland okända i badkläder. Simhall, stranden osv.Men praktisk!![]()
Äger inte heller några badkläder och skulle aldrig delta i någon slags lättklädd aktivitet. Det spelar ingen roll om kollegorna är män eller kvinnor.
Ah okej. Av oklar anledning känns inte badkläder det minsta intimt för mig. Underkläder känns annorlunda. Ologisk uppdelning från min sida kanske![]()
Nä och för mig känns det inte intimt eller märkligt med främlingar. Däremot absolut med kollegor, jag vill liksom inte se min chef i badbyxor.Väldigt praktisk! Antar att det är för att man (jag) spenderat så mycket tid bland okända i badkläder. Simhall, stranden osv.
Nä och för mig känns det inte intimt eller märkligt med främlingar. Däremot absolut med kollegor, jag vill liksom inte se min chef i badbyxor.
Har dock aldrig haft en sån (badklädes) aktivitet med jobbet så teoretisk fråga för min del.Hade varit okej med bad och lika bekväm (dvs nästan iaf) som annars med badkläder.
Har för övrigt alltid fått eget rum på jobbresor och konferenser men delat rum en gång då vi erbjöd oss vid dubbelbokning (bara pga att kollegan var nära vän och min dåvarande inneboende).
Med tanke på att vi åkte från hela landet till Gävle för den där festen var övernattning ofrånkomligt. Det var några som festade hela natten så för deras del var rum överflödigtvi andra sov några timmar i varje fall.
Våra arbetsplatser var alltså utspridda över hela landet (rikstäckande företag) och huvudkontor i Gävle. De som bodde i Gävle eller omkring åkte hem och övernattade inte.
Vi gör det när vi har konferenser utomlands, dvs vinterkonferensen (dvs skidresanFinns det arbetsgivare som kräver/vill det?![]()
Sen ska det väl sägas att dessa två konferenser inte är ”obligatoriska”. Kan man inte pga av familjeskäl eller annan liknande anledning så är det ens eget val. Dock ytters få som inte vill med.Vi gör det när vi har konferenser utomlands, dvs vinterkonferensen (dvs skidresan) samt vart annat år när hela byrån åker utomlands på konferens i början av hösten. Man väljer dock vem man delar rum med. Skulle det bli ojämt antal så får någon eget rum (samma skulle ske om det var en man och en kvinna kvar, dvs båda skulle få eget rum). Delägarna har alltid eget rum (samt vissa seniora advokater och tidigare delisar). Det är vi advokater/bitisar samt admin (när dom är med) som delar rum.
Nu är en av mina kollegor en av mina bästa kompisar så jag tycker det bara är kul. Vet faktiskt ingen som har ngt emot det. Ska dock sägas att hotellrummen är stora med två stora sängar.