Badrumsförvaring under tvättstället - tips tack :) !

bettysmatte

Trådstartare
Har plockat bort den eländiga pelaren på mitt pelartvättställ. Tanken är att ersätta den med ett sådant där förvaringsskåp som passar under tvättstället. Har kikat på IKEAs hittills. De har ett par stycken. Ett för ca 600 kr och ett för ca 900 kr. Det för 600 kr får dåligt omdöme. Svårt att montera, tål inte vatten, osv... Det för 900 kr kikade jag på, men jag skulle gärna vilja ha lite fler alternativ. Vår avloppsrör går rakt ner från tvättstället och ner i golvet. IKEA-möblerna verkar vara designade för rör som går in i väggen, så om jag köper ett sådant måste jag modifiera hyllorna (läs: såga i dem) inuti också....

Någon som har tips på var man kika? Jag vill helst inte betala mer än max 1500 kr.... :)
 
Göra en egen träkonstruktion som optimerar de mått du har och hänga ett draperityg runt?
Har precis hittat en trevlig möbel - det hjälpte att klaga här.... ;) Jag tror dock inte att den är utsågad för avloppsröret genom hela, men det borde jag kunna modifiera. Denna var snygg och passade min budget :) .
 
Har precis hittat en trevlig möbel - det hjälpte att klaga här.... ;) Jag tror dock inte att den är utsågad för avloppsröret genom hela, men det borde jag kunna modifiera. Denna var snygg och passade min budget :) .

Vilken blev det?

Är själv sugen på att köpa ett, kollat lite på Bauhaus Camden-serie 😊
 
Ett från dealproffsen. Det dök upp när jag googlade. Mellangrått i lite lantlig stil. IKEAs är ju helvita och släta, så jag tyckte att detta var lite roligare :)! Om du vill så kan jag PMa länken?

Jag tror jag fick upp det när jag googlade 😁
Det jag har tittat på är i antracit, vill inte heller ha vitt och trist 😅
 
Blev så inspirerad av tråden så vi åkte till Bauhaus och handlade 😆
Valde den svarta och ett matchande högskåp, sjukt nöjd!
Så himla trött på vitt 😝

IMG_20230304_174606.jpg
 
Göra en egen träkonstruktion som optimerar de mått du har och hänga ett draperityg runt?
Bara helt OT, när blev det modernt med tyg överallt igen? Tex framför hålet i hyreslägenheter där det brukade stå diskmaskiner, som du nämner här ovan, som väggavskiljare osv? Jag har helt missat det och nu när man frågar om något är det alltid minst en som ploppar upp med tyg-idén. :D
 
Bara helt OT, när blev det modernt med tyg överallt igen? Tex framför hålet i hyreslägenheter där det brukade stå diskmaskiner, som du nämner här ovan, som väggavskiljare osv? Jag har helt missat det och nu när man frågar om något är det alltid minst en som ploppar upp med tyg-idén. :D
Jag är helt oskyldig till att bry mig om något är modernt :D, så jag är inte rätt person att svara på den frågan. Enligt min mening är det ett smart sätt att dölja saker/göra anpassningar på ett billigt, snyggt och funktionellt sätt.

I just detta fallet var min tanke att om det inte går att hitta något som fungerar så skapar det möjligheten att fixa en funktionell custom-lösning på ett enkelt sätt, medan att bygga något som är tillräckligt snyggt i sig själv gör man inte bara för att få rätt mått om man inte har lite intresse i snickrandet från början.
 
Jag är helt oskyldig till att bry mig om något är modernt :D, så jag är inte rätt person att svara på den frågan. Enligt min mening är det ett smart sätt att dölja saker/göra anpassningar på ett billigt, snyggt och funktionellt sätt.

I just detta fallet var min tanke att om det inte går att hitta något som fungerar så skapar det möjligheten att fixa en funktionell custom-lösning på ett enkelt sätt, medan att bygga något som är tillräckligt snyggt i sig själv gör man inte bara för att få rätt mått om man inte har lite intresse i snickrandet från början.
Själv avskyr jag det för tycker det är så fult så det är därför jag reagerat på att så många tipsar om det numera :) trender går visst igen :D

Håller med, det är jobbigt när man inte kan snickra att hitta lösning som fungerar, om det inte finns något passande som man hittar. :)
 
Själv avskyr jag det för tycker det är så fult så det är därför jag reagerat på att så många tipsar om det numera :) trender går visst igen :D

Håller med, det är jobbigt när man inte kan snickra att hitta lösning som fungerar, om det inte finns något passande som man hittar. :)
Jag har fyra hänga-tyg-lösningar hemma. :D
Tycker alla är snygga och fyller sin funktion på ett bra sätt. Kan inte se vad för lösning som hade varit bättre.

Framför hålet under köksbänken som döljer hinkar, baljor, kompost, avloppsrör.
Runt tvättbänken som döljer en robust och funktionell benkonstruktion som är mindre estetisk samt några skeva och halvfult kopplade vattenrör.
Framför del av rum med ofin hydrofor, vattenpump, VVB. Gör samtidigt att mycket långsmalt rum upplevs vettigare och tillför färg i annars monokrom miljö.
Framför trapp till ouppvärmd övervåning. Den är i vadmal och hänger bara uppe på vintern.
:)
 
Jag har fyra hänga-tyg-lösningar hemma. :D
Tycker alla är snygga och fyller sin funktion på ett bra sätt. Kan inte se vad för lösning som hade varit bättre.

Framför hålet under köksbänken som döljer hinkar, baljor, kompost, avloppsrör.
Runt tvättbänken som döljer en robust och funktionell benkonstruktion som är mindre estetisk samt några skeva och halvfult kopplade vattenrör.
Framför del av rum med ofin hydrofor, vattenpump, VVB. Gör samtidigt att mycket långsmalt rum upplevs vettigare och tillför färg i annars monokrom miljö.
Framför trapp till ouppvärmd övervåning. Den är i vadmal och hänger bara uppe på vintern.
:)
Jag har inget alls emot tyg-lösningar. Tycker att det kan varar riktigt snyggt :) . Däremot är jag ändå rätt glad för att jag hittade en vettig lösning där jag inte behövde snickra...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 356
Senast: Mimmimamma
·
H
Utrustning Jag är i färd med att byta släp, men det här med lastvikten har ju en förmåga att sätta käppar i hjulen... Jag får dra 1470 kg med...
Svar
13
· Visningar
1 483
Foder & Strö Valacken har fått någon fix ide att han ska dra runt hösilageet i boxen. För att sedan hävda att det är oätligt för det är äckligt. Jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp