Bärbar dator

NagelacksBeroende

Trådstartare
Jag skulle behöva en bärbar dator för att jag senare ska börja plugga och då kan det ju vara bra att inte behöva sitta hemma och uggla hela tiden, utan man kan ta med sig plugget :D. Och för att jag i sommar ska kunna kanske sitta ute och surfa istället för att sitta inne hela dagarna.

Det enda jag kräver är alltså att kunna vara ute på internet, msn och word. Inga jättekrav direkt alltså. Och det borde väl alla klara...? Så det ska väl inte spela så stor roll vilken dator jag väljer då?

Jag har hittat massa billiga på blocket, vågar man? Alltså hur ska jag veta om den är i bra skick? Lita på säljarens ord bara..? Jag litar inte på människor :angel: :D.

En Compaq Pressario 2100 och en Compaq Presario 1700EA var det jag kollade på nu, är dom bra? haha. Dom lär ju duga till det jag ska ha datorn till iaf...?


Och om jag ska köpa en ny, vilken ska jag ta?

Jag är alltså ute efter en billig dator, som klarar av bara .. basic liksom.

Hjälp en vilsen NagelacksBeroende! Jag kan inget om sånt här :D.

:bow:
 
Sv: Bärbar dator

Eftersom du har låga krav tycker jag du ska köpa en begagnad laptop. Kolla så det går att köra Windows XP på den, äldre än så gör dig inte glad. Du vill gärna ha mycket RAM-minne, eller så ska det finnas möjlighet att själv kunna sätta i. Här kan Compaq vara knepiga, vet att de tidigare hade specialminnen som kostade skjortan.

Hur vet du att den är i bra skick? Du testar den så klart. Starta upp den, öppna ett dokument och testa så alla tangenter funkar. Kolla tangentbordet efter spår om den fått vätska i sig. Kolla så laddaren verkligen laddar. Prova att dra ur sladden när datorn är igång så du vet att batteriet fungerar.

Det var väl några grejer du bör kika på.
 
Sv: Bärbar dator

Tack för ditt svar :).

Nu har jag dock bestämt mig för att köpa en ny... :angel:. Min pappa förbjöd mig att köpa en begagnad haha.

Har du något tips på någon dator som kan tänkas passa? :)
 
Sv: Bärbar dator

Det finns ett ganska så stort utbud på bärbara datorer under 5-6000 så frågan är ju var din smärtgrans är.

Jag håller med din pappa förresten. Bättre att köpa nytt och få garanti.
 
Sv: Bärbar dator

Haha , ja precis. Och han sa att om datorn är typ tre år eller så så kanske den inte är så bra längre...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jahopp, har kommit in på min utbildning och ska alltså spendera de närmsta två åren med att vara student :nailbiting: (YES!) Ska plugga...
2
Svar
25
· Visningar
1 485
Senast: Lightzone
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 842
IT & mobiler Jag är i akut behov av att köpa en ny dator då den jag har är gammal och inte helt stabil. Egentligen borde vilken enkel skitdator som...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 494
Senast: Shaggy
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 426
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp