Bukefalos 28 år!

Bärplockare

Vimsan

Trådstartare
Kom precis hem från en varm promenad med hundarna och kan inte låta bli att le!
Båda har lärt sig att plocka hallon direkt från buskarna. Det började en dag med att jag stannade för att smaka några hallon och naturligtvis ville även de smaka. De försökte plocka själva då men hade inte kommit på rätt teknik. Nu har de övat några gånger och båda är de bästa hallonplockarna i Blekinge län :banana:
 
hehe... :D
våran gillar blåbär...han kan alla konster för att få smaka av dessa små delikateser. till och med ett krusbär gick ner för att göra katten avundsjuk.

kanske borde man lära dom spotta i hink också? fast förstås inte om man har en dreglig ras..... :crazy:
 
Ja det hade varit perfekt om de kunde hjälpa till att plocka utan att äta upp allt :D
Mina vovvar hade säkert ätit blåbär också med det finns knappt några här vid kusten. Snart är Björnbären mogna också, undra om de gillar dom också? :banana:
 
Min hund plockar också hallon och väldigt gärna blåbär. Hon är så söt när hon försöker hugga tag i de små delikatesserna. :love:
Det värsta är att hon brukar slita upp halva blåbärsrisert också. :crazy:
 
Hi hi, du får lära henne flinslipa tekniken lite. Mina rev och slet först i hallonsnåren men nu är de riktigt duktiga på att plocka av bären! :D
 
Kul att de kan det!
Var ute och plockade svamp idag, försökte lära vovvan det, men det gick inget vidare....Men hon lärde sig att ordet svamp i rätt tonfall betyder "det finns godis i skogen" - alltid nåt :crazy:
 
Vår gillar också blåbär och plockar blåbär själv. Vi brukar stanna och äta lite tillsammans, för matte gillar också blåbär :d

Enda som inte var så trevligt var då han först var nere i ett dike och svalkade sig och sedan sprang rakt ut i blåbärsriset och rullade sig. Resultatet blev en lilastrimmig golden...
 
Nova hittade ett moget plommon under fruktträdet och det låg hon och små smaskade på. Sög och åt lite! Hon åt inte hela och verkade inte överförtjust så jag är inte orolig för kärnorna, men hon var himla söt när hon tog sig an det!
 
Min lilla Dvärgschanuzer brukar äta smultron ur dikena..jättesött,hon är ju lite väl liten att nå upp till hallonen,kan väl tillägga att ett & annat blåbär slinker ner också... :D
 
Jag svarar alla samtidigt:
Vilka nyttiga och duktiga hundar vi har!
Melon är också något som mina hundar älskar men det är ju inget man kan plocka ute i skogen :rofl:
 
På Hobbes MH i förrgår började han i aktivitets-momentet (jag står stilla med hunden i koppel) att stoppa i sej blåbär :rofl:
Testledare, bedömaren och publiken kunde inte låta bli o skratta... :D :rofl:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 623
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 844
Senast: Nota
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 540
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp