Bukefalos 28 år!

Bäst i täst

Sv: Bäst i täst

Tala gärna om det för våra unga oinridna hästar det, det känner inte till så många andra gångarter trots att de inte haft ryttare.

Sen är du ute och seglar, för en sådan undersökning har inte gjorts.;)

Joho det har det visst...........Sedan kan jag tala om att hela Lippizaner klubben står bakom denna objektiva bedömningen,lika så Appalosaklubben.........så dä så.

Att föl går i passgång är mycket vanligt,men det växer bort på dom flesta hestar.....:rofl:
 
Sv: Bäst i täst

Vilken som är bäst beror på vilken häst som passar ryttaren. Helt omöjligt att dela in raser på det viset. Urkorkat helt enkelt.

Nä så är det inte alls............Du är bara aveeensjuk,för att inte du har så fina hästar.
 
Sv: Bäst i täst

Tyvärr ärade publikum, får jag inte namnge eller lämna ut uppgifter som kan härleda till att man kan ana eller gissa sig till vad det rör sig om,inte heller smygreklam är tillåtet.
Ett tråkigt medelande för Islandshäst ägare mm är att dom har misst en hästsko,så nu har dom bara en enda.Forsknings resultat från SGU har visat på att den
gångart som dom har beror huvudsakligen på att ryttaren oftast är för stor och tung,för en så liten "häst".

Man kan börja ana att det aldrig funnits ngt test, utan att TS bara är ute efter debatt!
 
Sv: Bäst i täst

Ja jösses har folk ingen humor - jag uppfattade tråden som från början som något roligt.
Den följande diskussionen OM man skulle kunna göra någon bedömning på allvar (vilket jag tycker är intressant att spåna om)blev dock ett raskrig snabbt o fort vilket fick mig att inse att det var bättre att fortsätta skojet.
 
Sv: Bäst i täst

Är det Lippizaner du åsyftar på är det en annan femma, dock finns ingen sådan undersökning gjord på islänningar. Vad som kan ha undersökts på andra ev raser har jag inte informerat mig om.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp