Bukefalos 28 år!

lady_hamilton

Trådstartare
Vilket är bäst att ge en häst som har svårt att hålla hullet, hö eller hö-/ensilage?

Givetvis, givetvis beror det helt på analysen, men om man antar att höet, hö-/ensilaget kommer från samma åker, samma tidpunkt.
 
Sv: Bäst?

Om energimängden är densamma i dem är det bäst att ge hö eftersom det då är energitätare pga av mindre koncentration vatten. Hästen får då snabbare i sig tillräckligt.
 
Sv: Bäst?

Jag förutsatte att hästen inte orkade/ville äta så mkt som man själv skulle önska...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 700
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 755
Senast: Fazeem
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 546
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp