Bukefalos 28 år!

lady_hamilton

Trådstartare
Vilket är bäst att ge en häst som har svårt att hålla hullet, hö eller hö-/ensilage?

Givetvis, givetvis beror det helt på analysen, men om man antar att höet, hö-/ensilaget kommer från samma åker, samma tidpunkt.
 
Sv: Bäst?

Om energimängden är densamma i dem är det bäst att ge hö eftersom det då är energitätare pga av mindre koncentration vatten. Hästen får då snabbare i sig tillräckligt.
 
Sv: Bäst?

Jag förutsatte att hästen inte orkade/ville äta så mkt som man själv skulle önska...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
837
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 121
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 365
Senast: Oknytt
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 538
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp