Bästa benreflexerna?

Krati

Trådstartare
Hej! Börjar bli dags att köpa in lite nya reflexer nu. Skulle däremot vilja satsa på riktigt bra benreflexer i år. Har köpt från h**ks tidigare men storlekarna där är ju helt åt fanders! Så kan ni tipsa om några som syns bra, bra storlekar och som håller ?
 
Jag byter ut mina benreflexer i stort sett varje år då de slits så med ridning i lerig skog, kyla och skrap.Jag vill vara säker på att synas och reflexer e en färskvara :)
Men gillar de elastiska bäst, de sitter bäst på min häst och tycker de syns bra i billyktorna :)
benreflex_elast.jpg

Googlad bild
 
Jag köpte ett par 3M reflexer från hööks i år.. Testade att hänga upp dom brevid ett par "vanliga gula" på ca 100m upplevde jag stor skillnad på synlighet, speciellt i vidare vinklar. Tyvärr håller jag med om att storlekarna är kassa. Ponny är i minsta laget till min en c-ponny, den andra är det precis att de går runt frambenen, trotts att båda har s/ponny på alla benskydd.. Full kanske passar på en ardenner:meh:
 
Hej! Börjar bli dags att köpa in lite nya reflexer nu. Skulle däremot vilja satsa på riktigt bra benreflexer i år. Har köpt från h**ks tidigare men storlekarna där är ju helt åt fanders! Så kan ni tipsa om några som syns bra, bra storlekar och som håller ?
Tycker d e bra m reflexboots och strykkappor m reflexer.
 
Jag köpte ett par 3M reflexer från hööks i år.. Testade att hänga upp dom brevid ett par "vanliga gula" på ca 100m upplevde jag stor skillnad på synlighet, speciellt i vidare vinklar. Tyvärr håller jag med om att storlekarna är kassa. Ponny är i minsta laget till min en c-ponny, den andra är det precis att de går runt frambenen, trotts att båda har s/ponny på alla benskydd.. Full kanske passar på en ardenner:meh:


Nej nej ponny är inte för små, men det beror på vad man har för ponny :)
Dom passar bra på min standar shettis men på minin är de något stor.
Kanske dags med två ponny o häst stolekar på benreflexer?

Mvh
Pudlan
 
  • Gilla
Reactions: Leo
Nej nej ponny är inte för små, men det beror på vad man har för ponny :)
Dom passar bra på min standar shettis men på minin är de något stor.
Kanske dags med två ponny o häst stolekar på benreflexer?

Mvh
Pudlan
Hehe ja då är de ju ponnystorlek :p

Nepp!
På stallets ardennrar funkar endast de elastiska, då stretchas de max och håller därför kortare tid. Men det är det enda som går runt ett ben modell stock. :)
Okej, kan tänka mig det. vet bara att de är i största laget på syrrans normalstora häst ;)

Ja jag önskar att de hade alla storlekar som på benskydd, shetland, ponny, cob, full o xfull typ.

Boett har i alla fall flera olika storlekar på sina benreflexer :) Har hålt bra ett par vintrar.
 
Dom från biltema är gigantiska så jag köpte nya elastiska från Börjes istället så slipper jag oroa mig för att hästen ska fastna med benen. Så jag rekommenderar elastiska och köpa nya ofta
 
Blir de inte väldigt lätt tunga och blöta när det är lerigt ute? Jag har inte vågat testa såna av den anledningen..

Jag har inte haft det problemet. Nu har det iof inte varit så blött och lerigt.
Hästen har benskydd på sig och jag har reflexerna "utanpå" skydden.
 
Okej, jag har sällan benskydd så kanske inget för mig..
Jag har också såna och har aldrig benskydd. Visst kan de bli blöta, men det sugs inte upp något vatten så de blir inte tunga. Gråa inuti blir de dock snabbt. :p

De är billiga och bra. Fast full är egentligen för stort för min häst så de snurrar gärna runt och halkar ner om jag inte försöker spänna åt det tillräckligt för att inte åka ner, men inte så mycket att kardborren går upp... Dock inget jättestort problem. Hasar de ner stannar jag bara och sätter om det.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 367
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 698
Senast: Therese1988
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp