Reflexer till hund 2023.

Där är en anledning till att jag måste köpa nya reflexvästar. NÅGON ung dam här hemma fick nämligen för sig att just reflexvästar, de var fantastiska leksaker. Så fantastiska att hon lärde sig öppna lådan de var i bara för att kunna ta ut dem och försöka ha sönder dem :meh: Reflexvästar och skohorn. Inget är så roligt som skohorn. Eller ja, det är väl skor då, men skorna står bakom kompostgaller...

Orbiloc köpte jag förra vintern, men jag är faktiskt inte riktigt nöjd med dem tyvärr. Jättesurt då jag köpte två. Får se vad jag hittar på med dem, om jag ska ge dem en ny chans eller kanske försöka sälja..?
Haha ja min grabb va valp förra vintern o de gick några västar då så nu med ytterligare en valp så får de bli så billiga som möjligt tills nya valpen vuxit upp :rofl: Min orbiloc e jag jättenöjd med, jag har den dock bara på fast ljus för jag tycker att de kan va fruktansvärt jobbigt med blinkande ljus överlag.

Haha ja skor e en favorit, har en bild på när min grabb hade vart i hallen o jättestolt kom bärandes på min ena sko när han va runt 9-10 veckor :meh::rofl:
 
Har i köpt nya reflexvästar - blev de från Non-stop samt lampor från Orbiloc i rosa, lila och orange 😄
Det är även reflex i hundarnas halsband och koppel (från Non-stop).

Visa bifogad fil 127369
Vart har du hittat den lila orbilocen? Jag hittar då bara rosa o dom två nya hundarnas färger e rosa o lila. Nuvarande har en turkos redan så de e bara tjejerna som ska ha varsin orbiloc o alla ska få nya västar
 
Orbiloc köpte jag förra vintern, men jag är faktiskt inte riktigt nöjd med dem tyvärr. Jättesurt då jag köpte två. Får se vad jag hittar på med dem, om jag ska ge dem en ny chans eller kanske försöka sälja..?

Jag kör med billiga cykellampor, såna med gummiflärp - en på varje sida i halsbandet så det blir jämvikt, blinkande eller fast sken. Rött på ena sidan o vitt på andra. Smidigt!

https://www.jula.se/catalog/fritid/...och-reflexer/cykellampor-led-fram-bak-631041/
 
Hoppas bilden kommer in nu :)
 

Bifogade filer

  • IMG_4952.jpeg
    IMG_4952.jpeg
    92,5 KB · Visningar: 61
Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills jag slutar jobbet och våra promenader hem kommer bli i mörker.

Så.

Vad kör ni på för reflexer i år?
Har ni köpt nya eller planerar att köpa något nytt?
Några saker ni haft tidigare år som ni varit extra nöjda eller väldigt missnöjda med?

Just mjuka reflexer brukar man ju behöva byta ut regelbundet. Jag trodde tex att en av mina gamla reflexvästar fungerade bra. Sedan köpte jag en ny, och bredvid den nya såg den gamla bedrövlig ut och syntes knappt på bild (när jag fotade med blixt i skogen). Och så kommer det ju produktnyheter varje år, ibland kanske något av det faktiskt är lite extra bra?

Visa gärna bilder på hur ni ser ut som vandrande julgranar ute på promenad :D
Har en frusen hund med ryggproblem så hon får ha sitt back on track-täcke, det är modellen Eddie som är orange (det lyser utav h*lvete, hon blir omöjlig att missa). Är det varmare så kör jag på reflexväst och oftast ett lysande led-halsband 😊
 
Har en frusen hund med ryggproblem så hon får ha sitt back on track-täcke, det är modellen Eddie som är orange (det lyser utav h*lvete, hon blir omöjlig att missa). Är det varmare så kör jag på reflexväst och oftast ett lysande led-halsband 😊
Åh, det täcket har jag sneglat på länge. Kanske ska köpa ett i år...
 
Extremt stabila, tror det är Jægarens väst?
 

Bifogade filer

  • 20230719_213923.jpg
    20230719_213923.jpg
    288,2 KB · Visningar: 55
Vart har du hittat den lila orbilocen? Jag hittar då bara rosa o dom två nya hundarnas färger e rosa o lila. Nuvarande har en turkos redan så de e bara tjejerna som ska ha varsin orbiloc o alla ska få nya västar
Jag köpte min på Dogman i Barkarby när jag hade vägarna förbi, innan sommaren. Men om du googlar Orbiloc Lila får upp massor!
 
IMG_20230907_195852059.jpg

Ny reflexväst, reflex på ryggen på selen, reflextrådar i selen, neonfärgat koppel och så testade jag att linda lite reflextejp runt nedre delen av kopplet. Det är ett hexakoppel = konstläder och tejpen verkade funka bra, så jag ska nog ta lite mer tejp. 😊
När det är mörkare, har hon en lila orbiloc på sig eller lila ljusslang runt halsen.
Matten har just nu en rosa varseljacka med breda reflexband. Vi gillar att synas. 😎
 
Puttar upp tråden lite, för nu är det MÖRKT ute :cautious:


Har konstaterat nu att det är hopplöst att hitta CE-märkta reflexer till hund. Eller är det bara webbshopparna som är usla på att skriva ut information om sina produkter?

Jag vet ju själv hur många gånger jag varit ute med bil eller cykel och knappt sett hundar som ändå haft reflexer på sig, för att reflexen varit så kass. Ägarna har nog trott att de gjort något bra som haft reflex på, men är reflexen dålig hjälper det ju ändå inte...

Gissar på att NonStops reflexväst är bra, för de har 3M-reflexer på den, men finns det fler?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 767
Senast: Snurrfian
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
775
Senast: Squie
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 856
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp