Reflexer till hund 2023.

Puttar upp tråden lite, för nu är det MÖRKT ute :cautious:


Har konstaterat nu att det är hopplöst att hitta CE-märkta reflexer till hund. Eller är det bara webbshopparna som är usla på att skriva ut information om sina produkter?

Jag vet ju själv hur många gånger jag varit ute med bil eller cykel och knappt sett hundar som ändå haft reflexer på sig, för att reflexen varit så kass. Ägarna har nog trott att de gjort något bra som haft reflex på, men är reflexen dålig hjälper det ju ändå inte...

Gissar på att NonStops reflexväst är bra, för de har 3M-reflexer på den, men finns det fler?
https://www.djurrutan.se/sv/hund/reflex/extreme-reflextacke.html
 
Jag tycker också att de e svårt o hitta vettiga reflexer o speciellt när man inte vill lägga pengar på dyrare just nu med två valpar :cautious: Just nu går de ändå hyfsat för vi håller oss på grusvägen vid sista svängen o här kör kanske en eller två bilar i veckan efter kl 21😅
 
Jag hade blinkande LED halsband förut och de var super men har inte hittat den modellen igen 😬. Vill nog ha nåt bling bling på hundarna så vi syns på längre håll. Kunde se tvärs över fältet var husse promenerade när vi gick åt olika håll med hundarna 😆.
 
Jag har den här Kingston täcket på min lilla sälskapshund. Hon brukar vara känslig och tycker inte om kläder men detta funkar bra. Syns tydligt
1696485568398.png
 
Jag kör på fasta halsband med reflex invävt i tyget och orbiloc till varje hund. Varje hund har sin egen färg på orbilocen så att jag vet vem som är var.
 
Jag har den här Kingston täcket på min lilla sälskapshund. Hon brukar vara känslig och tycker inte om kläder men detta funkar bra. Syns tydligt Visa bifogad fil 129423
Alltså - det ser jättebra ut!

Men.. Jaghar en liten hanhund. Har nu en reflexväst och han kissar ner den under magen. Efter varje mörkerpromenad tvättar jag bandet under magen.

Har hittills inte sett storlek XS med maggördel som inte sitter precis framför snoppen.
 
Alltså - det ser jättebra ut!

Men.. Jaghar en liten hanhund. Har nu en reflexväst och han kissar ner den under magen. Efter varje mörkerpromenad tvättar jag bandet under magen.

Har hittills inte sett storlek XS med maggördel som inte sitter precis framför snoppen.
Min mammas dvärgpudel får inte det problemet med detta täcke. Köpt på Börjes så det kanske är möjligt attprova där
 
Alltså - det ser jättebra ut!

Men.. Jaghar en liten hanhund. Har nu en reflexväst och han kissar ner den under magen. Efter varje mörkerpromenad tvättar jag bandet under magen.

Har hittills inte sett storlek XS med maggördel som inte sitter precis framför snoppen.
Mina Non-stop västar har rem som sitter över bröstkorgen, inte magen. Kollat på dom?
Finns i din hunds storlek.
 
Jag har blinkhalsband i olika färger och de syns riktigt bra. Men ska kanske köpa väst också med bra reflex nu när vi ska börja cykla när de är mörkt.
 
Vet nån om sånna där lysande/blinkande halsband som man kan ladda med USB syns bra på lite håll?

Jag gillar dom eftersom dom syns från alla håll till skillnad från Orbi som inte syns framifrån när jag har den på halsbandet, i nacken.

Jag har en gammal reflexväst från Hurtta i typ soft shell med dragkedja på ryggen som jag gillar, funderar om jag skulle ha sprejat reflex delarna med reflexspray men har inte kommit så långt. Annars brukar jag köra på reflexväst från Hööks men Doris tycker att den kliar litegrann så skulle vilja hitta något nytt.
 
Jag har reflexkoppel och led-halsband när jag går ut i mörker. Jag känner mig dock mycket skeptisk till de som blinkar. Om man går i helmörker blir det ju som om hunden konstant går runt i ett stroboskop-rave de aldrig kommer undan, jag hade själv blivit illamående.
Jag köpte senast ett i regnbågsfärger som jag trodde skulle ha en setting med "konstant ljus" som alla andra, men det finns bara olika blinkande mönster. Det kommer att åka i sopkorgen så fort jag får hem ett med bara ljus. :)
Annars har alla täcken reflexkanter också.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 781
Senast: Snurrfian
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
775
Senast: Squie
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 861
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp