Bästa/billigaste glucosaminpreparatet?

C

ChristinA

Jag ger sedan 3 v tillbaka Nova Curaflex 2. Varje tablett innehåller 500mg glucosamine och 500mg methylsulfonyylmethane. Burken innehåller 120 tabletter och kostar 399,-
Nova får 4st/dag.

Finns det något annat preparat som är billigare?
Jag har hört om dom som ger humanpreparat, och det lär bli ungefär halva priset. Vad är era erfarenheter och tips?

Nova har förslitningar, spondolys, på två ställen i ryggen. Hon är stel efter vila, men har redan blivit bättre.
 
Sv: Bästa/billigaste glucosaminpreparatet?

Jag har inte givit någon hund glucosamin, men på gammelhunden var vi på G och då fick jag rådet att köpa för häst ( men dosera för hund ).

Kanske värt att kolla upp, men jag vet inte !?
 
Sv: Bästa/billigaste glucosaminpreparatet?

då fick jag rådet att köpa för häst QUOTE]

Hej C!
Tack för svaret!

I djuraffären resonerade vi kring detta, jag har också fått rådet från veterinären. Nackdelen synes vara att det är svårt att säkerställa att de får i sig allt när det är pulver. Speciellt GD läppar.... Någon som vet fall det finns för häst i tablettform??
 
Sv: Bästa/billigaste glucosaminpreparatet?

Jag ger för häst..köper nyponpulver (litovet) 1,5 kg för ca 740 kr inkl frakten..har en sch blandning och han får dubbel dos, din hund ska ha kansle 4 tsk om dagen och det räcker länge då...min grabb får 3x3 tsk om dagen men har pålagringar i ett bakknä och han är 10 år.
tbl för häst är nog svårt. men jag blandar i maten och det slinker ner så lätt så.
 
Sv: Bästa/billigaste glucosaminpreparatet?

Intressant, tack!
Var köper du?

Nova väger ca 60kg.
 
Sv: Bästa/billigaste glucosaminpreparatet?

Hej. Du har inte funderat på att gå över till något av de medicinska fodren för leder mm?? Hill´s har j/d och Specific har Joint support. Bara en fråga.
 
Sv: Bästa/billigaste glucosaminpreparatet?

googla på litovet :D , så får tråden vara kvar...
Det finns annonser här på buke...
 
Sv: Bästa/billigaste glucosaminpreparatet?

Nej det har jag inte funderat över.
Borde jag det??
Blir det inte väldigt mycket dyrare än det hon får idag, royal canin club, och kan man inte få samma resultat med separat glucosamin?
 
Sv: Bästa/billigaste glucosaminpreparatet?

Aaa good thinking!
Tack!
 

Liknande trådar

Hästvård HEJ! Behöver råd om ett mitt 18-åriga halvblodsto som sparkades illa i nov.-04. Muskler i området höger bröstkorg har skadats...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp