Bukefalos 28 år!

Bästa kortbyxorna under kjol/klänning?

MiniLi

Trådstartare
Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst?
Jag vill nog inte ha trosor med långa ben utan tänker ha vanliga trosor under. De ska vara mjuka och strechiga, framförallt mjuka i midjan. Gärna lite lagom höga i midjan och så svala som möjligt.

Vilka färger är bäst att satsa på? Så att det funkar även under ljusa klänningar tex.

Hoppas på många bra tips!🙏
 
Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst?
Jag vill nog inte ha trosor med långa ben utan tänker ha vanliga trosor under. De ska vara mjuka och strechiga, framförallt mjuka i midjan. Gärna lite lagom höga i midjan och så svala som möjligt.

Vilka färger är bäst att satsa på? Så att det funkar även under ljusa klänningar tex.

Hoppas på många bra tips!🙏
Hudfärgat ska ju funka men jag tycker inte alltid det är så snyggt om det syns. Hade kört på vitt tror jag. För många år sen hade Gina en modell som var väldigt bekväm och snygg att ha under. Synd de inte säljs längre men det finns säkert många andra alternativ.
 
På ”så svala som möjligt” så tänker jag Miss Marys serie cool sensation. Har fått ett par cykelbyxor av en vän av det märket men inte testat än. Vännen fullkomligt avgudar denna serie där materialet sägs kunna svalka så kraftigt att de kan sänka temperaturen på huden med en till två grader. Kan själv inte lämna rapport än. De är trosor med ben men på de jag fick kan jag inte se något hinder att bära trosor under dem.
 
Jag har köpt typ såna, i bomullstrikå med spetskant, i svart och vitt på Ica Maxi. De hade åtminstone förra året två längder, en som går typ till halva låret och en till halva vaden.
 
Jag tycker att Indiskas cykelbyxor i viskos är bra. För min del har jag alltid svarta, har inget behov av att det inte ska se ut som att jag har byxor under (men har å andra sidan sällan några helt vita kläder eller skira modeller).
 
Jag har svarta cykelbyxor från ninepine med fickor på sidan. Ser kanske konstigt ut när jag tar upp telefonen/nycklarna :laugh: men är så sjukt praktiskt ^^
Håller med om detta, jag har också fickor på mina shorts om jag får välja.
Var tyvärr inte så vanligt för några år sedan, men nu har många leggingsmärken kommit med shorts som har fickor och i ganska många färger också. 😊
 
På ”så svala som möjligt” så tänker jag Miss Marys serie cool sensation. Har fått ett par cykelbyxor av en vän av det märket men inte testat än. Vännen fullkomligt avgudar denna serie där materialet sägs kunna svalka så kraftigt att de kan sänka temperaturen på huden med en till två grader. Kan själv inte lämna rapport än. De är trosor med ben men på de jag fick kan jag inte se något hinder att bära trosor under dem.
Ja de får jag upp reklam för men har inte tyckt de lockar så mkt av ngn anledning..
 
Jag har två miss Mary och gillar dem. Kan inte påstå att jag upplever dem som svalkande men de är mjuka, sköna och prisvärda.

Ska jag ha något som sitter som berget med mycket promenerande eller så så använder jag kortbenta modeller från Aimn :) Hade aimn under brudklänningen i +30 men inget skav :D
 
Jag har såna där "cykelbyxor" i bomullsstretch med spetskant från Lindex. Ibland blir de lite långa dock beroende på kjol, men då viker jag upp dom lite. Funkar bra tycker jag. Även om dom inte är lika svala som att skippa dom, så klibbar ju inte låren ihop och då är det värt den ev extra värmen tycker jag... hade dem i somras på en fest i 29 grader och sol - var helvetiskt hett och jag hade en 50-tals swingklänning med tyllunderkjol... hade jag inte haft cykelbyxorna underst hade det forsat svett längs benen och ner i skorna :o
 
Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst?
Jag vill nog inte ha trosor med långa ben utan tänker ha vanliga trosor under. De ska vara mjuka och strechiga, framförallt mjuka i midjan. Gärna lite lagom höga i midjan och så svala som möjligt.

Vilka färger är bäst att satsa på? Så att det funkar även under ljusa klänningar tex.

Hoppas på många bra tips!🙏
Sock träningsskjorts i två längder, halva låret och ned till knäna, de som är superkorta tror jag inte har så bra fickor. Fördel, fickor!
 
Jag har vita korta cykelbyxor med spets längst ner. Sköna att ha under klänning och kjol. Inköpta på Ellos för någon hundring.

/Lizzie
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 547
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 066
Senast: lewellyn
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 331
Senast: -Lilla My-
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 863
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp