Bästa löparskorna.

Lilla

Trådstartare
Jag använde alltid Nikeskor och trivdes väldigt bra med dom.
Men sen började dom bara tillverka superlätta och med usel dämpning. Efter det har jag fått köra på Asics men aldrig trivts lika bra.
Nu är det dags att köpa ett par nya och jag skulle gärna vilja ha tips på skor som har bra dämpning men som ändå känns mjuka och ”studsiga”

(Jag klarar inte stå ett löpband och få hjälp i affären)
 
Jag har bytt från Asics till Nike och nu har jag New Balance fresh foam vongo och mina fötter är överlyckliga.
Får nu mer väldigt sällan skavsår vilket jag alltid fick förut dessutom.
 
Titta på Hokas olika varianter. Har aldrig hört om någon som varit annat än jättenöjd, inklusive mig själv ;)

De är tyvärr långt ifrån de billigaste på marknaden dock.
 
Jag gillar Sacony, men antar att det är väldigt individuellt, prova prova och prova, jag brukar gå runt flera varv i butikerna.

Håller med om Nike, jag gillar dock mina Nike och vardagsskor och till PW där jag tycker att jag märker att mina Sacony är gjorda främst för löpning.
 
Jag hade tidigare Asics gel i flera omgångar men när jag skulle köpa nya skor för några månader sedan rekommenderade säljaren på Löplabbet Brooks (https://www.loplabbet.se/loparskor/...-women-2a-loparskor-dam/061-black-ebony-coral) och jag är toknöjd! De är väldigt lätta och smidiga, särskilt i jämförelse med Asics och jag kunde ge mig ut och springa milen direkt utan minsta skavsår eller ömhet.

Jag kan dock inte uttala mig om de har mycket eller lite dämpning.
 
Hoka Bondi är väldämpade och sköna. Dock har de litet drop (skillnaden mellan tå och häl) och är du van vid mer så ta det lugnt i början. Vänj in dig långsamt. Min sjukgymnast är dock negativ till Hoka och prisar Nike så själv har jag bytt från Hoka till Nike Pegasus. Han påstår att så mycket dämpning inte är nåt vidare för kroppen och att mina diverse skador faktiskt kom sig av dämpningen i Hoka. Jag ska utvärdera om ett tag. Vet inte ännu vad jag tycker.
 
Jag har varit väldigt nöjd med mina Adidas supernova som fortfarande ger bra känsla efter över 1500 km. Tycker de funkar för både långa pass och intervaller.
 
Planmark: Asics
Trail: new balance

Hade önskat lite mer dämpning på planmark egentligen och planerar att spana lite på hoka när Asics är slut (det börjar närma sig slut för dem) :p
 
Jag tycker Nike Pegasus är enormt dämpade och sköna. Ger enormt bra respons. Gillar även mina Adidas Ultra Boost som är väldigt lika Pegasusen.
 
Älskar Asics, är nog inne på 5:e paret, har bytt modell på dem nu eftersom mina fötter ändrat form efter tre graviditeter och jag började få ”blånaglar” av dem jag hade så då bytte jag till ett par som är ”ihopsydda” alltså att plösen inte är lös utan dom är mer som en socka, dom sitter bättre på mina fötter och gör att jag inte glider fram i skon och slår i tånaglarna. Tyckte dom satt alldeles för hårt i början men nu efter ett par månaders användning så är dom supersköna och har format sej.
 
För den som värderar planeten och en snäll, etisk supplychain högt så kan hg rekommendera AllBirds - de är lite dyrare, men deras fokus är stt göra den snällaste skon.

Personligen tycker jag de är också ganska snygga :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
602
L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 127
Senast: Motacilla
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva nya skor och jag vet inte längre vad jag vill ha eller ens kan ha för skor. Mina fötter känns inte som förr efter...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp