Bukefalos 28 år!

Bästa nybörjarboken?

C

caballera

Vilken är den bästa och mest pedagogiska nybörjarboken när det gäller NH? Självklart tycker väl människor olika men har DU någon "bibel" som du tycker mer om, och vill rekomendera till andra?
 
Sv: Bästa nybörjarboken?

Vilken är den bästa och mest pedagogiska nybörjarboken när det gäller NH? Självklart tycker väl människor olika men har DU någon "bibel" som du tycker mer om, och vill rekomendera till andra?

Personligen tycker jag att Dansa med hästar av klaus ferdinand hempfling är en otroligt bra bok!:love: rekomenderar värkligen!denna har jag som grund i min träning. ett otroligt bra tanke sätt som är naturligt.
 
Sv: Bästa nybörjarboken?

Jag tycker att "Horsemanship i Praktiken" av S. F*ström är en bra nybörjarbok. Mycket elementär och pedagogisk. När man har kommit en bit så är den rätt så "simpel" men utmärkt att börja med.
 
Sv: Bästa nybörjarboken?

Ja sen är väl "True Horsemanship Through Feel" av Bill Dorrance o Leslie Desmond en riktig bibel för riktigt intresserade.
 
Sv: Bästa nybörjarboken?

Jag säger också "Dansa med hästar" av hempfling. Öht en av de bästa hästböckerna.
 
Tack alla!

Tack alla som svarat. :bow:
Har nyligen fått upp ögonen för NH men det är svårt att veta var man ska börja någonstans. Har beställt några av böckerna nu och längtar tills de kommer hem i brevlådan. :bump:
 
Sv: Bästa nybörjarboken?

Beror lite på vad du menar med "NH". Du har fått bra tips (True horsemanship through feel är min personliga favorit). Här kommer några fler som utgår från hästen och behandlar ledarskap och positiv inlärning : "Tänk som din häst" av Michael Peace/Lesley Bayley, "Lydnadsträning för hästen" av Tobbe Larsson/Ursula Wilby, "Från mina händer till dina" av Monty Roberts. När det gäller ridning så är "Rid i harmoni med hästen" av Perry Wood den bästa jag vet! Den är SUPERPEDAGOGISK!
 
Sv: Bästa nybörjarboken?

Som Skuggi sa, Parelli är jättebra för NH nybörjare. Jag slår ett slag för hans utbildningsprogram som är värt varenda krona och det innehåller verkligen ALLT! :bow:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
991
Senast: mamman
·
Träning Vad anser ni om viktmanschetter i rehabsyfte och resultat? Har blivit rekomenderad utav veterinär att ta hjälp utav en Fysioterapeut som...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: tuaphua
·
Mat Nubråkar det vara så att jag fixk en göassmaskin igår 😇. Har bara hunnit testa en snabb vaniljglass men tyckte det blev jättebra. Jag...
Svar
14
· Visningar
284
Senast: Skjøldur
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 465
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp