Bästa schampot för flottigt hår

Varje gång jag läser trådrubriken så tänker jag på denna. :rofl::rofl::rofl:
Menellerhur... :D Can't be unseen sen 90talet.


Till TS:
tvätta håret oftare bara? ;)
3-4 ggr i veckan kanske får styr på det hele.

Annars när jag hade det hysteriskt med håret så var det en av gångerna beläggning från kranvattnet (deep cleanse funkade bra), en annan gång en oanad ovana att stryka mig i håret med produkter på händerna. Hade hår på utväxt med massa (för) kort hår som lossnade ur uppsättning hela tiden som jag (tydligen) strök undan med lortiga händer hela dagarna.
 
Det här kommer låta äckligt men…

Under pandemin bodde jag bokstavligen i en husvagn i mina hästars hage och även om jag duschade typ en gång i veckan tvättade jag håret kanske en gång i månaden? Efter ett halvår eller så tog det en evighet innan det blev fett. Fortfarande idag räcker det om jag tvättar håret varannan vecka, för det blir inte speciellt fett innan dess. Knappt ens då. Tvättar ändå oftare pga att det känns ofräscht att inte göra det, men håret verkar inte behöva det. 😅

Förut behövde jag tvätta håret varje eller varannan dag för det blev så flottigt annars.

Nu är det ju i praktiken omöjligt att vänta så länge så det är inget fungerande tips, men jag tror att när man läser rekommendationerna att ”inte tvätta så ofta” så vågar/orkar man helt enkelt inte vänta tillräckligt länge mellan tvättarna för att hårbotten ska hinna reglera sig själv, och då hjälper det inte att tvätta mer sällan, tyvärr.
 
Det här kommer låta äckligt men…

Under pandemin bodde jag bokstavligen i en husvagn i mina hästars hage och även om jag duschade typ en gång i veckan tvättade jag håret kanske en gång i månaden? Efter ett halvår eller så tog det en evighet innan det blev fett. Fortfarande idag räcker det om jag tvättar håret varannan vecka, för det blir inte speciellt fett innan dess. Knappt ens då. Tvättar ändå oftare pga att det känns ofräscht att inte göra det, men håret verkar inte behöva det. 😅

Förut behövde jag tvätta håret varje eller varannan dag för det blev så flottigt annars.

Nu är det ju i praktiken omöjligt att vänta så länge så det är inget fungerande tips, men jag tror att när man läser rekommendationerna att ”inte tvätta så ofta” så vågar/orkar man helt enkelt inte vänta tillräckligt länge mellan tvättarna för att hårbotten ska hinna reglera sig själv, och då hjälper det inte att tvätta mer sällan, tyvärr.
Ja alltså, det är ju stört omöjligt att gå någonstans med flottigt hår! På sin höjd går jag ut med hunden med mössa eller luva över håret- och då handlar det alltså bara om att jag inte tvättat det på en dag.... Man blir ju dömd med detsamma som ohygienisk.
 
Hoppas att det funkar! Jag har eksem i hårbotten och det här är verkligen det enda schampo som funkar.
Tack! ja jag får hålla tummarna! Men det lät bra! jag har ju mjäll som inte går över så förhoppningsvis biter det på det lite grann åtminstone så att jag kan använda Fungoral som man ska enligt ordination och bli av med det.
 
Tack! ja jag får hålla tummarna! Men det lät bra! jag har ju mjäll som inte går över så förhoppningsvis biter det på det lite grann åtminstone så att jag kan använda Fungoral som man ska enligt ordination och bli av med det.
Håller tummarna… Jag har inte behövt vare sig Fungoral eller Betnovat (flytande kortison) sedan jag började använda System4 för ca 5 år sedan. Men tvättar jag med ett annat schampo så blossar det upp direkt och då har jag så mycket mjäll att jag inte kan ha svart tröja. Men med det här schampot är jag helt bra. Önskar verkligen att det funkar för dig också. 🤗
 
Håller tummarna… Jag har inte behövt vare sig Fungoral eller Betnovat (flytande kortison) sedan jag började använda System4 för ca 5 år sedan. Men tvättar jag med ett annat schampo så blossar det upp direkt och då har jag så mycket mjäll att jag inte kan ha svart tröja. Men med det här schampot är jag helt bra. Önskar verkligen att det funkar för dig också. 🤗
Det måste vara skönt för dig! :heart Det är så himla trist med problemhår och problemhårbotten ju!
Ska tänka på att ge det en ordentlig chans och inte byta emellan så kanske det blir bra :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 931
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 899
Senast: Ms_Antrop
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Sassy
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 428
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp