Bukefalos 28 år!

Bästa utrustningen!

Y

yez

Vilken är den bästa häst/rid utrustning du någonsin har haft?
Varför är det den bästa?
Den bäsa jag någonsin haft är en Lewasadel som var helt underbar att rida i. Önskar att jag inte hade skickat den med hästen jag sålde! :cry:
 
Jag köpte min ryktborste för 26 år sen och använder den fortfarande! Och jag har inte stött på någon som är bättre! :D
 
Min Crown Regal dressyrsadel, som är jättebra att rida i. Passar ganska många olika hästar också. Man kan t.om. hoppa upp till 1.20 i den utan problem (mer har jag inte provat :D )
Sedan är jag också väldigt nöjd med en ryktborste jag har, som verkligen får med smutsen. Annars upplever jag att många borstar mest smetar runt dammet i pälsen.
 
Definitivt den gamla lewa sadeln här med! tjugo år gammal men underbar :love:

Sen har jag favorit grimskaft, dom där som funkar så bra, greppvänliga, bra att binda med utan att knutarna inte går att få upp, lagom längd och allt :D

_________________________________________________________
Min personlighet finner du i mina tre hästar, Trofast, Vild, Tålmodig
 
Har nog 3 grejer.

Först ett schabrak från Sverige Schabraket som jag köpte för 8 år sedan. Välandvänt och det är fortfarande helt och fräscht!
Sen hade jag ett par Carlskrona ridbyxorsom höll i 8 år de med!
Och tillslut ett grimskaft som jag har haft (och användt) i 11 år. Ser nästan ut som nytt! :love:
 
å. såna där "clipsgrejer" att ha runt öronen...sååå skönast, svårt att beskriva, men man clipsar på dem runt öronen iallafall...
bäst att ha när det är kallt ute eller blåser...man får ju inte under mössor o pannband under hjälmen :)
 
åh.. kommer inte på så mycket, men mina lädertyglar med gummiinsida är suveräna. ser inte mycket ut för världen (slitna :)) men helt udnerbart grepp! använder dom på ALLA hästar jag rider, lite jobbigt att byta mellan bara.. :)

vad kan jag mer komma på... tror nog att tyglarna är det bästa!
 
Ett fynd! Min gamla Lewa! Helt underbar sadel, dessvärre börjar den bli lite nedsutten, men ser fortfarande jätte fin ut! Har flera dyra fina märkessadlar hemma, men Lewan är speciell den säljer jag aldrig!
 
Min gamla Caprilli dressyrsadel är urskön och passar dessutom på de flesta hästar. Mina smala släta lädertyglar hör också till favoriterna och min ryktborste som jag använt i ett 20 tal år och som fortfarande inte är sliten.
 
En gammal stübben sadel jag hade innan, den var över 30 år gammal då så den måste närma sig 35 nu, dum som jag var sålde jag den för jag skulle ha en dressyr sadel.... ångrar mig enormt mycket! nu har jag dock hittat en som är runt 20 som jag ska köpa och den tänker jag ALDRIG sälja.
Dom äldre är i väldigt bra kvalité och är otroligt mjuka och sköna att sitta i, passar dessutom på nästan alla hästar.

Sen ett par släta stübben tyglar som är nästan utslitna men gud så mjuka och sköna. Dom fick jag med min första ponny.

Sen älskar jag mina ganska nyköpta Carlskrona ridbyxor nästan lika mycket som ett par Eurostar jag köpte för ca 5 år sedan men dom har jag tappat bort dom :cry: så nu får jag trösta mig med de nya :)
 
Ett par ljust beiga/gröna/grå (någon blanding av de färgerna. Görmysig färg) som är oskodda.
Görsnygga, hållbara och bekväma även när de är nytvättade och tyget är varmt även om det är ganska tunnt så man svettas inte ihjäl på sommaren heller :love:
 
Ridgrejer
*grå ridbyxor från sarm hippique!

Hästgrejer
*först o främst min sadel, frank baines reflex
*sen shabraken från equiline...
*min ryktborste...
*fleecetäcket m hals från exklusiv...
*täckena från horseware...

Ja det är mkt jag är supernöjd med! :)
 
Kom på att jag har ju ett ridtäcke som jag tycker är supersnyggt! Köpte det för två år sedan och täbker ALDRIG göra mig av med det!
:love:
 

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
1 021
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 111
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp