Bukefalos 28 år!

Bättre sömn i rätt väderstreck?

alazzi

Trådstartare
Jag har nu träffat flera personer som upplevt att de har bättre sömnkvalitet när de sovit med huvudet mot norr? Finns det någon som helst förklaring till att det stämmer? Jag har själv sömnproblem och även jag sov bättre med huvudet i nord.
 
Jag sover bättre mot norr. Mycket mycket bättre.
Söder är inte att tänka på.
Väster är ok, öster funkar.

Vet inte men kanske står det lite mer ingående om man läser lite fengchuiböcker? Har för mig jag har läst om saken där.
 
Jag googlade nu, det är feng shui. Liksom det här:

Och vad betyder nu allt detta? Jo, inom sektorn för varje väderstreck samlas och koncentreras en viss sorts energi, karriärenergi i norr, utbildningsenergi i nordöst, hälsoenergi i öster, osv.
Om du t.ex har ditt sovrum i norr, så innebär det att du varje natt när du sover fylls av karriärenergi, som kan hjälpa dig att prestera bättre på jobbet.
Naturligtvis gäller detta inte bara för sovrummet, utan för alla rum du tillbringar tid i, som t.ex köket, vardagsrummet, arbetsrummet, matsalen, badrummet...
Beroende på vilket väderstreck respektive rum ligger i, fylls du av hälsoenergi, utbildningsenergi, kärleksenergi, kreativ energi, osv.


Låter toppen :D
 
Jag googlade nu, det är feng shui. Liksom det här:

Och vad betyder nu allt detta? Jo, inom sektorn för varje väderstreck samlas och koncentreras en viss sorts energi, karriärenergi i norr, utbildningsenergi i nordöst, hälsoenergi i öster, osv.
Om du t.ex har ditt sovrum i norr, så innebär det att du varje natt när du sover fylls av karriärenergi, som kan hjälpa dig att prestera bättre på jobbet.
Naturligtvis gäller detta inte bara för sovrummet, utan för alla rum du tillbringar tid i, som t.ex köket, vardagsrummet, arbetsrummet, matsalen, badrummet...
Beroende på vilket väderstreck respektive rum ligger i, fylls du av hälsoenergi, utbildningsenergi, kärleksenergi, kreativ energi, osv.


Låter toppen :D
Åh skulle en ju behöva bli hjälpt utav! :p
 
Åh skulle en ju behöva bli hjälpt utav! :p
Japp. Den där sidan verkar vara en källa till oändlig visdom.

Det finns nämligen 4 bra håll att sitta vänd mot och 4 dåliga. Genom att sitta med ansiktet vänt mot ett av dina bra håll, eller genom att sova med huvudet vänt åt ett av dina bra håll, fylls du nämligen av en särskild positiv kraft.

Hur vet man då om man tillhör Öst fyra eller Väst fyra? Detta kräver en lättare övning i matematik. Här nedan visar jag hur jag räknar ut mitt eget Kua-nummer:
Jag är född 1976. För att få fram mitt Kua-nummer, lägger jag ihop de två sista siffrorna i mitt födelsenummer.

7 + 6 = 13.

Eftersom summan blev ett tvåsiffrigt tal, lägger jag ihop även dessa båda siffror. Mitt mål är att få fram en ensiffrig summa.

1 + 3 = 4.

Eftersom jag är en kvinna, ska jag nu ta det tal jag kommit fram till, och lägga det till talet 5.

4 + 5 = 9.

Mitt Kua-tal är 9.
Om jag istället hade varit en man, hade jag dragit den summa jag fått fram från siffran 10.

10 - 4 = 6.

@alazzi ursäkta min oseriösa approach men det där med sova i väderstreck är mumbojumbo. Ska dock inte kapa din tråd mer. (Får ta fram kulramen och räkna fram mitt Kua-tal istället, jag har gått genom livet utan att känna till det. :arghh:)
 
Jag vet inte om/hur/varför/vad som spelar roll, men hemma hos mamma måste jag ligga på "fel håll" i en av sängarna för att få sova vettigt, vet inte vad det är som stör mig, men något är det uppenbart. Den riktningen gäller dock bara i den änden av det specifika rummet. Foliehatten är avplockad eftersom huset är byggt med järnbalkar som stör ut nästan all strålning, inkl mobilens :D
 
Jag googlade nu, det är feng shui. Liksom det här:

Och vad betyder nu allt detta? Jo, inom sektorn för varje väderstreck samlas och koncentreras en viss sorts energi, karriärenergi i norr, utbildningsenergi i nordöst, hälsoenergi i öster, osv.
Om du t.ex har ditt sovrum i norr, så innebär det att du varje natt när du sover fylls av karriärenergi, som kan hjälpa dig att prestera bättre på jobbet.
Naturligtvis gäller detta inte bara för sovrummet, utan för alla rum du tillbringar tid i, som t.ex köket, vardagsrummet, arbetsrummet, matsalen, badrummet...
Beroende på vilket väderstreck respektive rum ligger i, fylls du av hälsoenergi, utbildningsenergi, kärleksenergi, kreativ energi, osv.


Låter toppen :D

Jag undrar bara: norr jämfört med vad då?
 
Så 5-6 av de jag känner har gått på samma mumbo jumbo med andra od:D

Jag trodde tidigare att spikmatta var i samma kategori så jag är väl lättövertygad eftersom jag numera tycker att spikmattan hjälper. Alla sätt är bra :D
 
Hjärnsynapserna lägger sig i magnetfältets riktning, reducerar de kvantmekaniska kvarkhoppen i hjärnans molekyler och skapar vila för hjärnan, när man lägger sig i nord-sydlig riktning. Sätt er för Guds skull inte med huvudet i nordlig riktning på nästa tenta!

/Helt korrekt pseudovetenskap, vilket brukar räcka för alternativare för att sälja miljoner av sovkompasser
 
Hjärnsynapserna lägger sig i magnetfältets riktning, reducerar de kvantmekaniska kvarkhoppen i hjärnans molekyler och skapar vila för hjärnan, när man lägger sig i nord-sydlig riktning. Sätt er för Guds skull inte med huvudet i nordlig riktning på nästa tenta!

/Helt korrekt pseudovetenskap, vilket brukar räcka för alternativare för att sälja miljoner av sovkompasser
Nordsydlig riktning? Exakt! Det är det som händer när hjärnan rinner ner i brallorna när det är dags för kvarkhopp i sänghalmen för somliga människor på vår jorld!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 048
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 492
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 977
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 236
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp